Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej drogich aut?

IBRM Samar obliczył, że w okresie od stycznia do końca maja 2019 roku w Polsce zarejestrowano 1 490 samochodów osobowych kosztujących więcej niż pół miliona złotych.

Publikacja: 15.07.2019 08:25

Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej drogich aut?

Foto: moto.rp.pl

Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej drogich aut? IBRM Samar zrobił statystykę pierwszej dwudziestki. W drugiej dziesiątce jest kilka smaczków. Po jednej sztuce mają marki Alfa Romeo i Volkswagen. Najdroższą Alfą jest Stelvio Quadrifoglio za bazową cenę 408 300 zł. Trzeba trochę się postarać, żeby po dobraniu opcji dodatkowych i odliczeniu oferowanych rabatów przekroczyć pół miliona złotych. Szacunek dla klienta. Za to musimy dopytać w Samarze, jaki model jest tą jedną sztuką w przypadku Volkswagena. Wszystkie kosztują co najmniej o połowę mniej. Prawdopodobnie może chodzić o Touarega z dokupionymi wszystkimi dostępnymi opcjami. Wersja podstawowa modelu 3,0 V6 TDI SCR 286 KM kosztuje 274 tys. zł. Przy trzech egzemplarzach Volvo też ktoś zaszalał, zamawiając dodatkowe wyposażenie za ponad 100 tys. złotych.

""

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Foto: moto.rp.pl

Reszta drugiej dziesiątki to marki mające głównie dużo droższe modele w swoim portfolio. I tak znalazły się tam trzy egzemplarze Rolls Royce’a, tyle samo Astonów Martinów, cztery McLareny 8 Jeepów i 12 Nissanów.

""

Jeep Grand Cherokee Trackhawk, jedyny Jeep kosztujący powyżej pół miliona złotych, za to o mocy 710 KM.

Foto: moto.rp.pl

Pierwsza dziesiątka zarejestrowanych aut od stycznia do maja za więcej niż pół miliona złotych wygląda następująco:

10. Maserati – 13 egzemplarzy

""

Maserati Quattroporte.

Foto: moto.rp.pl

10. Audi – 13 egzemplarzy

""

Audi S8.

Foto: moto.rp.pl

9. Tesla – 14 egzemplarzy

""

Tesla Model X.

Foto: moto.rp.pl

8. Lamborghini – 20 egzemplarzy

""

Lamborghini Urus.

Foto: moto.rp.pl

7. Ferrari – 24 egzemplarze

""

Ferrari 812 Superfast.

Foto: moto.rp.pl

6. Bentley – 32 egzemplarze

""

Bentley Continental GT V8 Cabrio.

Foto: moto.rp.pl

5. Lexus – 64 egzemplarze

""

Lexus LC 500.

Foto: moto.rp.pl

4. Land Rover – 180 egzemplarzy

""

Range Rover Sport SVR.

Foto: moto.rp.pl

3. Porsche – 199 egzemplarzy

""

Porsche 911 Speedster.

Foto: moto.rp.pl

2. BMW – 325 egzemplarzy

""

BMW M8 Competition Coupe.

Foto: moto.rp.pl

1. Mercedes – 565 egzemplarzy

""

Mercedes G63 AMG.

Foto: moto.rp.pl

Mercedes dosyć mocno odskoczył w tej statystyce BMW i sprzedaje niemal raz tyle modeli powyżej pół miliona złotych. Cieszy wysoka pozycja Lexusa, ale i Bentley radzi sobie bardzo dobrze. W sumie od stycznia do końca maja 2019 roku zarejestrowanych zostało w Polsce 1 490 samochodów osobowych kosztujących powyżej 500 tys. zł.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Mercedes GLS: Luksus w formacie SUV

Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej drogich aut? IBRM Samar zrobił statystykę pierwszej dwudziestki. W drugiej dziesiątce jest kilka smaczków. Po jednej sztuce mają marki Alfa Romeo i Volkswagen. Najdroższą Alfą jest Stelvio Quadrifoglio za bazową cenę 408 300 zł. Trzeba trochę się postarać, żeby po dobraniu opcji dodatkowych i odliczeniu oferowanych rabatów przekroczyć pół miliona złotych. Szacunek dla klienta. Za to musimy dopytać w Samarze, jaki model jest tą jedną sztuką w przypadku Volkswagena. Wszystkie kosztują co najmniej o połowę mniej. Prawdopodobnie może chodzić o Touarega z dokupionymi wszystkimi dostępnymi opcjami. Wersja podstawowa modelu 3,0 V6 TDI SCR 286 KM kosztuje 274 tys. zł. Przy trzech egzemplarzach Volvo też ktoś zaszalał, zamawiając dodatkowe wyposażenie za ponad 100 tys. złotych.

Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką