Taką liczbę rejestracji przewiduje Center Automotive Research (CAR) z Uniwersytetu w Duisburgu-Essen. Udział crossoverów i SUV-ów na rynku niemieckim po raz pierwszy wzrósł powyżej 30 procent sprzedaży wszystkich modeli. Innymi słowy co trzeci nowo kupiony w tym roku samochód w Niemczech to SUV lub crossover. Trwały trend tego segmentu jest aktualnie napędzany przez mniejsze modele. Wielu producentów wprowadziło małe SUV-y jak np. Volkswagen T-Cross w segmencie Polo czy T-Roc pozycjonowany poniżej Tiguana, Opel Crosslanda X czy Kia model Stonic.

""

Volkswagen T-Cross bazuje na modelu Polo.

moto.rp.pl

Wiele z tych modeli jest dostępna wyłącznie z napędem na przednie koła, bądź oferuje napęd 4×4 wyłącznie jako opcję. W pierwszych czterech miesiącach tego roku 58 procent SUV-ów zarejestrowanych w Niemczech miało napęd na przednie koła.

ZOBACZ TAKŻE: Oszczędności i zmiany w Fordzie. Koniec z KA+, za to więcej SUV-ów