Elektryczny Hyundai w służbie szwajcarskiej policji

Od pięciu lat policja w Szwajcarii używa pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Teraz do jej floty dołączyły elektryczne wersje Hyundaia Kona.

Publikacja: 04.05.2019 11:11

Elektryczny Hyundai w służbie szwajcarskiej policji

Foto: moto.rp.pl

Pojazdy policyjne muszą spełniać określone kryteria. Teraz, przynajmniej w Szwajcarii, powinny być również ekonomiczne. Nic więc dziwnego, że lokalne wytyczne dopuszczają zakupy samochodów elektrycznych. Od niedawna pięć nowych, w pełni wyposażonych samochodów patrolowych Hyundai Kona Electric będzie działać na ulicach szwajcarskiego St. Gallen. Kolejne 15 samochodów elektrycznych zostanie dodanych do floty pojazdów policji w St. Gallen w ciągu najbliższego półtora roku.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Policja w St. Gallen zdefiniowała kryteria dla swoich samochodów elektrycznych. Decydujący był maksymalny zasięg, wydajność i cena. Jedynym pojazdem spełniającym wszystkie te kryteria był Hyundai Kona Elektric. Model o mocy 204 KM mocy ma zasięg na jednym ładowaniu 449 km. Elektryczna Kona przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozpędza się do 167 km/h.

ZOBACZ TAKŻE: Hyundai: Aplikacja na smartfona zastąpi tradycyjny kluczyk

Na polskim rynku Hyundai Kona Elektric z silnikiem o mocy 204 KM kosztuje od 189 900 zł. Słabsza elektryczna wersja (136 KM, zasięg 289 km, 155 km/h, 0-100 km/h w 9,7 s) to koszt co najmniej 165 900 zł. Benzynowy model o mocy 177 KM kosztuje nie mniej niż 90 700 zł.

Tu i Teraz
Jutro blokada mostów w Warszawie. Aktywiści planują utrudnić życie kierowcom
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Tu i Teraz
Uwaga na fałszywe SMS-y z mandatami. GITD komentuje "nie reagować, to oszustwo"
Tu i Teraz
Polskie firmy budujące drogi rozpychają się w Europie
Tu i Teraz
Zmarł Paolo Pininfarina. Jego firma zaprojektowała 1300 samochodów, w tym Izerę
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Tu i Teraz
Niemcy mają problem z mostami i wiaduktami. Na remonty brakuje 10 mld euro