Tempo wzrostu na niemieckim rynku aut elektrycznych w ostatnich miesiącach jest bardzo obiecujące. W lutym 2019 roku sięgnął on 82 procent. Trend utrzymał się również w marcu – plus 75 procent. U naszych zachodnich sąsiadów w marcu 2019 roku zarejestrowano 6616 nowych samochodów elektrycznych. Brzmi dobrze, ale do końca wcale tak nie jest. Trzeba bowiem zdać sobie sprawy z wielkości niemieckiego rynku. Dla porównania w marcu 2019 roku zarejestrowano prawie 8 tys. egzemplarzy Volkswagena Tiguana. W sumie wszystkich nowych rejestracji w marcu było 345 523.

""

Tesla Model 3 to lider niemieckiego rynku aut elektrycznych.

moto.rp.pl

Tesla Model 3 to aktualnie lider wśród modeli elektrycznych w Niemczech. Drugie miejsce zajmuje Renault Zoe, na trzecim jest BMW i3. Nowy, dopiero wchodzący na rynek Audi E-tron uplasował się na czwartej pozycji. Tu jest na pewno duży potencjał wzrostu. Pierwszą piątkę zamyka elektryczny Smart ForTwo.

""

Renault Zoe – numer dwa wśród elektrycznych samochodów w Niemczech.

moto.rp.pl

""

Elektryczne Audi e-tron dopiero pojawiło się na rynku i ma spory potencjał wzrostu sprzedaży.

moto.rp.pl

Kto wgłębi się w statystyki aut elektrycznych w Niemczech może też odkryć bardzo interesujące fakty. Na przykład rejestracje elektrycznego Mini. Modelu, który oficjalnie jeszcze nie istnieje. Równie tajemnicze są bezimienne nowe rejestracje pod hasłem „inne”. Tu znaleźć można cztery egzemplarze elektrycznych Suzuki.

ZOBACZ TAKŻE: Rekord w Norwegii. Lepsza sprzedaż elektryków niż aut spalinowych