Youngtimery na aukcji

Już dziś, 16 marca w siedzibie domu aukcyjnego Desa Unicum w Warszawie nieczęsta w Polsce licytacja samochodów klasycznych i zabytkowych Ardor Auctions. Wśród wystawionych aut jest m.in. GPW – kultowa terenówka z okresu II wojny światowej czy replika unikatowego Audi Quattro S1. Pod młotek trafi 15 pojazdów.

Publikacja: 16.03.2019 11:52

Youngtimery na aukcji

Foto: for. Ardor

Każdy z nich opowiada inną historię – klasycznego glamouru, ducha wolności czy wirtuozerii techniki. Najstarszy, Ford GPW, to auto terenowe z okresu II wojny światowej, produkowane od 1941 roku specjalnie dla rządu Stanów Zjednoczonych i razem ze swym pierwowzorem, Jeepem Willysem, wykorzystywane przez wszystkie siły alianckie. Po wojnie pojazd dostosowany został do potrzeb użytkowników cywilnych. Prezentowany okaz trafił do Polski bezpośrednio z USA i jest jednym z najlepiej utrzymanych tego typu egzemplarzy w kraju. Według przedaukcyjnych estymacji jest wart ok. 80-120 tys. zł.

""

Ford GPW / fot. Ardor

moto.rp.pl

""

Porsche 911 Speedster z 1994 r. / fot. Ardor

moto.rp.pl

Najbliżej współczesności sytuują się cztery modele Porsche 911, z gwiazdą aukcji, najcenniejszym, efektownym, żółtym Speedsterem z 1994 roku. Szacowana wartość samochodu, będącego jednym z niespełna 1000 wyprodukowanych egzemplarzy, to około 1,5 mln zł. Wielką gratką dla kolekcjonerów jest także replika Audi Quattro S1, rajdowej legendy lat 80. Wersja cywilna samochodu, która powstała w manufakturowej ilości nieco ponad 200 sztuk, była wówczas najdroższym seryjnie produkowanym niemieckim autem. Wystawiony na aukcję pojazd stanowi staranną replikę tego modelu. przewidywana cena to także ok. 1,5 mln zł.

""

Mercedes Benz 250 SL z 1967 r.

moto.rp.pl

Wśród wystawionych obiektów znaleźć można także „Pagodę” – Mercedesa projektu legendarnego francuskiego stylisty Paula Bracqua z 1967 roku. Auto swój przydomek zawdzięczającą rozpoznawalnej, wklęsłej konstrukcji dachu, przypominającej sylwetki orientalnych świątyń. Ofertę uzupełniają takie kultowe samochodów, jak Ford Mustang Fastback czy Jaguar E-Type coupé – znak stylu lat 60., którego nadwozie zaprojektował inżynier lotniczy Malcolm Sayeraktóry. Sam Enzo Ferrari mianował tego Jaguara „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”.

""

Jaguar E-Type z 1968 r.

moto.rp.pl

Każdy z nich opowiada inną historię – klasycznego glamouru, ducha wolności czy wirtuozerii techniki. Najstarszy, Ford GPW, to auto terenowe z okresu II wojny światowej, produkowane od 1941 roku specjalnie dla rządu Stanów Zjednoczonych i razem ze swym pierwowzorem, Jeepem Willysem, wykorzystywane przez wszystkie siły alianckie. Po wojnie pojazd dostosowany został do potrzeb użytkowników cywilnych. Prezentowany okaz trafił do Polski bezpośrednio z USA i jest jednym z najlepiej utrzymanych tego typu egzemplarzy w kraju. Według przedaukcyjnych estymacji jest wart ok. 80-120 tys. zł.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie