Daimler i Uber walczą na hulajnogi

Koncern, znany z produkcji Mercedesów, chce rozjechać rywali e-hulajnogami. Należąca do niemieckiego giganta spółka mytaxi ogłosiła, że rozszerzy swoje usługi o współdzielenie elektrycznych jednośladów.

Publikacja: 29.10.2018 09:11

Daimler i Uber walczą na hulajnogi

Foto: fot. Segway

Firma, która do tej pory koncentrowała się na łączeniu pasażerów z taksówkarzami, rzuca więc wyzwanie innej aplikacji przewozowej – Uberowi. Ten jest jednym z wiodących inwestorów w wycenianym na ponad 1 mld dol. amerykańskim startupie Lime, który niedawno wszedł do Polski. Lime oferuje już wynajem e-hulajnóg na minuty we Wrocławiu, a od soboty – w Warszawie. Zapowiedź mytaxi oznacza, że Uber i Daimler zetrą się teraz w kolejnym sektorze.

""

mat.pras.

Foto: moto.rp.pl

Jeszcze w tym roku mytaxi udostępni pilotażowo usługę współdzielenia takich ekologicznych jeździków. Ma to być element międzynarodowej strategii spółki, polegającej na poszerzaniu wachlarza usług związanych z mobilnością w mieście. Przed końcem br. taka usługa „sharingowa” (z ang. sharing – współdzielenie) ruszy w jednym z europejskich miast, a w 2019 r. będzie udostępniana w kolejnych krajach, w których działa mytaxi. Modelem elektrycznych hulajnóg, jaki wykorzysta Daimler, będzie Segway S4.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczne limonki zaleją Wrocław i Warszawę

– Trend współdzielenia e-hulajnóg rozwija się bardzo dynamicznie i staje się coraz bardziej popularny w wielu metropoliach – mówi Eckart Diepenhorst, prezes mytaxi – Współdzielenie elektrycznych hulajnóg to doskonałe uzupełnienie naszego istniejącego biznesu bazującego na współpracy z kierowcami taksówek. Uruchomimy usługę pilotażową e-hulajnóg jako odrębną markę, ale naszym celem jest ułatwienie użytkownikom wyboru pomiędzy naszymi usługami – dodaje.

""

fot. Lime

Foto: moto.rp.pl

Według niego e-hulajnogi są idealnym dodatkiem do usług mytaxi, ponieważ są równie szybkie jak samochody na krótkich dystansach i bardzo wygodne w użyciu. Rozszerzenie portfolio mytaxi o taką usługę pozwoli dotrzeć do nowej grupy konsumentów. – Obecnie nie na wszystkich rynkach istnieją ramy prawne umożliwiające rozpoczęcie takiego projektu – przyznaje Eckart Diepenhorst. – Mamy nadzieję, że wkrótce się to zmieni, ponieważ uważamy, że e-hulajnogi mogą znacząco przyczynić się do rozwiązania problemów, z którymi zmagają się współczesne miasta. Chcemy ściśle współpracować z włodarzami miast, aby znaleźć szybkie i niezawodne rozwiązania dla usprawnienia i unowocześnienia mobilności w mieście.

Firma, która do tej pory koncentrowała się na łączeniu pasażerów z taksówkarzami, rzuca więc wyzwanie innej aplikacji przewozowej – Uberowi. Ten jest jednym z wiodących inwestorów w wycenianym na ponad 1 mld dol. amerykańskim startupie Lime, który niedawno wszedł do Polski. Lime oferuje już wynajem e-hulajnóg na minuty we Wrocławiu, a od soboty – w Warszawie. Zapowiedź mytaxi oznacza, że Uber i Daimler zetrą się teraz w kolejnym sektorze.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii