W czwartek (25.10) ruszyło pierwsze w Niemczech połączenie międzymiastowe, które obsługuje autobus elektryczny. Firma Flixbus uruchomiła linię pomiędzy Frankfurtem i Mannheim. Na swojej trasie bus zajeżdża jeszcze do Heidelbergu i na lotnisko we Frankfurcie. W sumie trasa przejazdu liczy 115 km.

""

BYD C9 w barwach Flixbus.

moto.rp.pl

Chiński BYD C9 musi być ładowany maksymalnie dwa razy w ciągu dnia i doładowywany prądem również w nocy. Stacje ładowania zamontowano na przystankach końcowych. Prąd dostarcza firma Greenpeace Energy, która zapewnia, że pochodzi on z odnawialnych źródeł energii. Flixbus obliczył, że rok używania elektrycznego autobusu na tej trasie to 82 tony mniej C02 wyemitowanego do atmosfery.

""

Stacje doładowywania znajdują się na przystankach końcowych.

moto.rp.pl

BYD 9C ma 12,3 metra długości, a jego masa własna to 14 ton, która po załadowaniu może wzrosnąć maksymalnie do 25,4 tony. Autobus ma 40 miejsc. Napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 245 KM każdy. Zasięg podany przez producenta to 350 km. Jak powiedział rzecznik firmy Flixbus Fabian Stenger, firma wykorzystałaby chętnie europejski produkt na tej trasie. Jednak obecnie nikt poza chińskim producentem nie oferuje pozamiejskich autobusów. Flixbus ma zamiar rozwijać kolejne połączenia elektrycznymi autobusami.

""

Pierwsze elektryczne połączenie firmy Flixbus uruchomiono w tym roku we Francji.

moto.rp.pl

Frankfurt – Mannheim nie jest pierwszym elektrycznym połączeniem Flixbusa. Była nim uruchomiona na początku tego roku, 130-kilometrowa trasa we Francji, pomiędzy Paryżem a Amiens. Tam firma wykorzystuje inny chiński produkt – Yutong ICe12.

ZOBACZ TAKŻE: Rekord na polskim rynku autobusów