Ale to na niższych pozycjach doszło do interesujących przetasowań. Na 2. miejscu rok temu było BMW, tymczasem w 2018 musiało tę pozycję odstąpić Mercedesowi, który zwiększył swoją wartość o 9 proc. do 25,7 mld dol. BMW, ze wzrostem wartości o 4 proc., zostało wycenione na 25,6 mld dol. Siłą Mercedesa jest pozycja tej marki na rynku chińskim, brazylijskim i rosyjskim, oraz powodzenie najnowszego modelu klasy E. Zdaniem Walshe BMW nadal pozostaje dominującą marką, która jednak musiała sobie poradzić ze spadkiem sprzedaży na rynku amerykańskim. —Tutaj nie ma żadnych wątpliwości. BMW świetnie daje sobie radę i jeśli chodzi o kondycję marki, to z pewnością mieści się w ścisłej czołówce — mówił.
fot. Bloomberg
Foto: moto.rp.pl
Największym zaskoczeniem jest jednak awans Tesli, która mimo wielu kłopotów, zwłaszcza z nadążaniem za popytem na Model 3. w tym roku zyskała na wartości aż 60 procent. Wartość tej marki wyniosła 9,4 mld dol., podczas gdy rok temu było to 5,9 mld. To daje jej 8. miejscu najcenniejszych marek motoryzacyjnych, jedno „oczko” za Audi wycenionym na 9,6 mld dol., czyli o 3 proc. więcej niż w 2017. — Ludzie ekscytują się Teslą, nie dlatego, że jest to fajna marka samochodu, ale to już technologia z Marsa. Dla konsumentów jest to niezwykle atrakcyjne, bo Tesla niesie ze sobą wielkie obietnice na przyszłość – uważa Walshe.
fot. Volkswagen
Foto: moto.rp.pl
Nowością tegorocznego rankingu jest powrót Volkswagena po dwóch latach nieobecności. Po wartości tej marki — 6 mld dol. widać jednak, że boryka się ona nadal ze skutkami wpadki spalinowej. VW nie było w rankingu przez 2 lata — w 2016 i 2017. Walshe podkreśla jednak, że konsumenci pozostali wierni Volkswagenowi. – Oczywiście zdawali sobie sprawę z kryzysu zaufania, ale nie miało to wpływu na ich decyzje o kupowaniu aut tej marki. Tak, to prawda, wartość VW spadła od czasów, kiedy była jeszcze w naszym rankingu — wtedy wynosiła 9,3 mld dol., ale z drugiej strony pokazała swoją siłę powracając na należne jej miejsce — ocenił Walshe.
CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż aut w Europie: VW i Jeep idą na rekord