fot. AdobeStock

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert w przetargu na remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny a graniczą województwa opolskiego i śląskiego. O wygraną walczy osiem firm.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu zorganizowanym przez Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), na zaprojektowanie i wyremontowanie kolejnego odcinka autostrady A4 w woj. opolskim, zaproponowało konsorcjum firm ADAC-LEWAR i DROG – BUD. Opiewa ona na 56 503 740,00 zł, co jest o ponad 12 mln zł mniejszą kwotą niż przeznaczony na ten cel budżet GDDKiA (68 968 392,04 zł brutto). Wśród innych firm ubiegających się o wyremontowanie odcinka autostrady A4, można wymienić:

CZYTAJ TAKŻE: Bez bramek na autostradach od 1 grudnia

– COLAS Polska – 59 820 139,04 zł
– Budimex – 59 968 650,00 zł
– Konsorcjum firm Pavimental Polska i Silesia Invest – 61 353 780,99 zł
– STRABAG Infrastruktura Południe – 64 395 230,22 zł
– Konsorcjum firm BITUM, TRANSKOM, OLS, NOWAK-MOSTY i GRAMAR – 64 743 528,06 zł
– EUROVIA POLSKA – 65 417 293,69 zł
– DROGOMEX – 66 716 657,56 zł

fot. GDDKiA

Zwycięzca w ramach zadania będzie musiał wyremontować obie jezdnie autostrady na odcinku od Góry św. Anny do granicy woj. opolskiego i śląskiego. Długość jezdni południowej (o której mowa w przetargu), w kierunku do Katowic, ma długość ok. 17,5 km. Z kolei jezdnia północna, w kierunku do Wrocławia, będzie modernizowana na długości ok. 12,1 km. Ponadto wyremontowane zostaną dwa węzły drogowe: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. GDDKiA poinformowała, że przez znaczący zakres prac, w odróżnieniu od innych przetargów tego typu, ten będzie miał dwuletni okres realizacji. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.

CZYTAJ TAKŻE: Przez 2 lata będą korki na autostradzie A4

Jak podała Dyrekcja, prace będą prowadzone na całej szerokości jezdni. Oznacza to zmianę organizacji ruchu na danych fragmentach i przerzucenie ciężaru na drugą nitkę w układzie pasów 2+1. Przeciwne kierunki ruchu zostaną rozdzielone barierami separacyjnymi. W ramach prac zakłada się wymianę warstwy wiążącej i ściernej nawierzchni, a lokalnie dodatkowo podbudowę. Modernizacji podane zostaną również przejazdy awaryjne, gdzie pojawią się bariery linowe. Ponadto na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.

fot. AdobeStock

Zgodnie z planem, prace mają rozpocząć się od trzeciego kwartału 2021 roku, a zakończyć do czwartego kwartału 2022 roku. Uwzględnia się tym wyłączenie okresu zimowego przypadającego na okres od 15 grudnia do 15 marca. Kolejny remont autostrady A4 jest realizacją założeń dla poprawy jakości tej drogi. Na przestrzeni kilkunastu lat wyremontowane zostało około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim – podało GDDKiA.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wizja maszyny do podwodnego wydobycia metali, przygotowana przez stocznię Royal IHC

Akumulatory z dna oceanu

Rozwój elektromobilności zmusza rządy i firmy do poszukiwania nowych, podmorskich złóż metali. Czy na ...

Tak wygląda nowy Seat Leon

W kwietniu 2020 roku wkroczy do salonów nowa generacja Seata Leona. Oferowana będzie jako ...

Pierwszy motocykl z chłodzonym fotelem

Do tej pory chłodzone fotele były zarezerwowane dla kierowców samochodów osobowych. Teraz taka opcja ...

Wakacje 2020: W 17 dni 108 śmiertelnych wypadków

Od momentu uruchomienia mapy śmiertelnych wypadków na terenie Polski minęło 17 dni. Znalazło się ...

Isuzu D-Max Arctic Trux: Mały Monster Truck

Pojazdy Isuzu nie są w miastach częstym widokiem. W końcu to samochody służące do ...

Ford Focus ST: Wszystko co trzeba

Nowy Focus otrzymał wyłącznie silniki trzycylindrowe. Na szczęście ta zasada nie będzie obowiązywać dla ...