Prezes Michelin Polska i dyrektor fabryki w Olsztynie, Jarosław Michalak w połowie marca przeprowadzi się do centrali firmy w Clermont-Ferrand. W dziale HR będzie tam zarządzał obsadą stanowisk przemysłowych w Grupie Michelin.

W dużym uproszczeniu oznacza to, że w jego kompetencjach znajdzie się wyszukiwanie najlepszych dyrektorów fabryk koncernu. Obecną funkcję w polskim Michelinie sprawował przez 8 lat. Przez czas swojej kadencji na stanowisku Michelin Polska i dyrektora fabryki w Olsztynie Jarosław Michalak umocnił pozycję fabryki, która stała się jednym z najważniejszych zakładów w grupie. Jej konkurencyjność wzrosła właśnie dzięki nowym metodom zarządzania,cyfryzacji, robotyzacji oraz wprowadzeniu innowacyjnych technologii. W Michelin Polska pracuje dzisiaj ok 5 tys. osób, a firma jest największym pracodawcą w woj, warmińsko-mazurskim.

CZYTAJ TAKŻE: Wirus rujnuje polski rynek opon

– Szczególnie jestem dumny z tego, że zrealizowaliśmy liczne inwestycje ekologiczne. Chciałbym tutaj wymieć rozpoczęcie budowy ciepłowni gazowej, dzięki której za kilka lat fabryka zrezygnuje z węgla kamiennego do produkcji energii. Mimo że produkujemy ponad 30 tysięcy opon dziennie, jesteśmy fabryką, która nie emituje szkodliwych substancji, udało nam się ograniczyć zużycie wody o 50 procent, wprowadziliśmy także transport intermodalny, czyli połączenie transportu kolejowego i samochodowego oraz samochody elektryczne w transporcie wewnętrznym – mówi prezes Jarosław Michalak.

W nową ciepłownię, która będzie spełniała restrykcyjne unijne normy środowiskowe, Michelin zainwestuje 210 milionów złotych. W planach jest ograniczenie jeszcze w tym roku zużycia węgla o 60 proc., znacząco zmniejszy to również emisję siarki i azotu. Natomiast od 2030 fabryka całkowicie przejdzie na ogrzewanie gazowe. Kamień węgielny pod tę inwestycję wmurowano w sierpniu 2020. Kadencja prezesa Michalaka upłynęła także pod znakiem wsparcia dla otoczenia, ze szczególnym naciskiem na pomoc dla służby zdrowia. – Udało się nam zorganizować z sukcesem takie akcje jak „Kilometry Pomocy”, dzięki którym pomogliśmy placówkom służby zdrowia na Warmii i Mazurach w zakupie najnowocześniejszego sprzętu medycznego — przypomina prezes Michalak.

Jarosław Michalak.

Z przemysłem oponiarskim Jarosław Michalak związany jest od 26 lat. Zaczynał w 1993 roku w dziale finansowym ówczesnego Stomilu Olsztyn w 1993 roku. Pozostał w niej, kiedy w 1995 roku Michelin przejął olsztyński zakład, W 2002 r. został dyrektorem personalnym oraz członkiem zarządu. Od 2008 do 2010 r. zarządzał produkcją w jednej z fabryk Michelin we Francji. Do Polski wrócił w 2011 r. po tym, jak został mianowany dyrektorem Zakładu Opon Osobowych w fabryce Michelin w Olsztynie. Od 2016 r. jest prezesem Zarządu i Dyrektora Generalnego Michelin Polska S.A. i członkiem zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

CZYTAJ TAKŻE: Czy opony zimowe powinny być obowiązkowe?

Obowiązki Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego Michelin Polska sp. z o.o. od połowy marca przejmie Juan-Antonio Alvarez-Ossorio, który dobrze zna olsztyńską fabrykę. W latach 2004-2011 był w niej szefem projektu oraz dyrektorem Zakładu Półproduktów. W ostatnich latach zajmował się w centrali zarządzaniem strategią produkcji półfabrykatów. Grupa Michelin zatrudnia na świecie ponad 100 tys. osób i jest obecna w 171 krajach. Michelin ma 68 zakładów produkcyjnych w 17 krajach. W Polsce fabrykę opon w Olsztynie i dyrekcję handlową w Warszawie. Olsztyńska fabryka ma 700 kooperantów, zajmuje 177 hektarów i jest jednym z największych zakładów Michelina na świecie. Francuzi zainwestowali w nią ok. miliard euro.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Suzuki przedłuża sponsoring polskiej koszykówki

Suzuki Motor Poland i Polski Związek Koszykówki oraz Polska Liga Koszykówki podpisały nową, dwuletnią ...

Ile trzeba mieć lat, żeby zrobić prawo jazdy kategorii B?

Portal oponeo.pl sprawdził, jakie wymagania należy spełniać i jak wyglądają poszczególne etapy związane z ...

Nadciągające kłopoty na branżę transportową

W ciągu dekady branża transportowa istotnie się zmieni. Transformację wymuszą m.in. zmiany w prawie, ...

Ciężko będzie dokończyć Via Baltica

Po odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą - włoską firmą Impresa Pizzarotti do Generalnej ...

Lexus napędzany wodorem już za dwa lata

W ubiegłym roku Lexus ogłosił długofalowy plan dotyczący dalszej elektryfikacji swoich aut. W strategii ...

Opóźniona budowa autostrady A1 pod Częstochową

Budowa szybkich dróg droższa o 10-12 mld zł

Od 13 maja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zacznie prowadzić rozmowy z ośmioma ...