Toyota Yaris.

IBRM Samar podał dane rejestracyjne po 20 dniach listopada. W tym okresie rynek urósł o +7 proc., jednak w okresie od stycznia do listopada (po 20 dniach) nadal nie udało się odrobić strat powstałych na początku roku.

Pandemia COVID-19 brutalnie uderzyła w sektor automotive. Wyhamowania sprzedaży na początku roku, do tej pory nie udało się odrobić. IBRM Samar opierając się na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, przygotował zestawienie sprzedaży po 20 dniach listopada. W tym okresie wynik może zadawalać. Rynek pojazdów osobowych urósł o +7 proc. (25 503 szt.) w stosunku rok do roku – dalej: r/r, a samochodów dostawczych o +26,6 proc. (3308 szt.) w porównaniu do dwóch dekad listopada sprzed roku.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż w Chinach wyprowadza Volkswagena na prostą

Dodatnie wyniki są zasługą przede wszystkim firm. Zarejestrowali oni o +14,1 proc. (18 991 szt.) więcej aut osobowych oraz o +27,3 proc. samochodów dostawczych (2861 szt.) niż rok temu. Mniejszy udział – przynajmniej przy pojazdach osobowych – miały osoby fizyczne. W porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej, zarejestrowali oni o -9,6 proc. mniej aut (6512 szt.). Odwrotnie było w przypadku aut dostawczych, gdzie odnotowano wzrost o +22,5 proc. r/r (447 szt.). Listopad jak na razie można uznać za optymistyczny. Jednak w odniesieniu co całego roku straty nadal nie zostały odrobione. Zgodnie z danymi IBRM Samar, od stycznia do listopada (po 20 dniach) rynek zmniejszył się o -25,1 proc. r/r (360 690 szt.). Nieco lepiej wygląda to w przypadku aut dostawczych (-17,5 proc. r/r; 49 095 szt.), jednakże powodów do zadowolenia nie ma.

Nowa Toyota Yaris.

TOP10 sprzedaży aut osobowych w listopadzie 2020
1. Toyota (4307 szt.)
2. Skoda (3376 szt.)
3. Volkswagen (2437 szt.)
4. Kia (1321 szt.)
5. Dacia (1279 szt.)
6. Mercedes (1195 szt.)
7. Renault (1108 szt.)
8. Hyundai (1092 szt.)
9. Ford (1051 szt.)
10.Audi (1040 szt.)

Audi S3 Sportback.

Jak widać po ilości sprzedaży Toyota jest stabilnym liderem. Niespodzianką w Top10 jest wysoka pozycja Kii, która nie ma swojego żadnego modelu wśród dziesięciu najlepiej sprzedawanych modeli. Polacy nie kupują wyłącznie tanich aut – Mercedes i Audi mają podobną ilość klientów co Renault czy Ford.

Kia Stonic.

TOP10 najpopularniejszych modeli w listopadzie 2020
1. Skoda Octavia (1185 szt.)
2. Toyota Yaris (1047 szt.)
3. Toyota Corolla (1036 szt.)
4. Dacia Duster (827 szt.)
5. Toyota RAV4 (765 szt.)
6. Volkswagen Tiguan (642 szt.)
7. Renault Clio (546 szt.)
8. Toyota CH-R (536 szt.)
9. Fiat Tipo (511 szt.)
10.Skoda Fabia (506 szt.)

Nowy Yaris wystartował i widać, że ta miejska Toyota od razu zyskała sympatię klientów. Zobaczymy kto wygra tą bratobójczą walkę pomiędzy Corollą a Yarisem. W sumie Japończycy mają aż cztery modele w Top10.

Skoda Octavia.

Top10 marek dostawczych w listopadzie 2020
1. Renault (600 szt.)
2. Peugeot (401 szt.)
3. Ford (397 szt.)
4. Mercedes (396 szt.)
5. Fiat (361 szt.)
6. Iveco (244 szt.)
7. Volkswagen (235 szt.)
8. Toyota (205 szt.)
9. Citroen (157 szt.)
10.Opel (120 szt.).

Renault Master.

Niekwestionowanym liderem jest Renault, ale pamiętać trzeba, że dużą chrapkę na podium ma Ford, który na pewno w najbliższym czasie uaktywni się w tym segmencie.

Top 10 modeli dostawczych w listopadzie 2020
1. Renault Master (500 sztuk)
2. Mercedes Sprinter (324 szt.)
3. Fiat Ducato (279 szt.)
4. Peugeot Boxer (274 szt.)
5. Iveco Daily (244 szt.)
6. Ford Transit (128 szt.)
7. Volkswagen Crafter (125 szt.)
8. Ford Ranger (107 szt.)
9. Peugeot Partner (107 szt.)
10.Toyota Proace City (101 szt.).

Ford Transit Connect.

CZYTAJ TAKŻE: Lamborghini z rekordową sprzedażą

Zobaczymy co przyniesie kolejnych dziesięć dni listopada. Można zakładać z pewną dozą prawdopodobieństwa, że 11 miesiąc roku zaliczy się do pozytywnych, Toyota pozostanie liderem wśród aut osobowych, a Renault w sektorze pojazdów dostawczych. Nie wiadomo jednak jak bardzo na minusie zostanie zakończony ten rok. Straty w ostatnich miesiącach powoli są odrabiane, ale tempo nadal jest zbyt wolne. Dużo zależy od wyprzedaży rocznika oraz sytuacji związanej z koniecznością rejestracji samochodów, które nie spełnią nowych norm emisji wchodzących w życie od stycznia 2021 roku. W innym przypadku nadmiar aut będzie mógł być jedynie zutylizowany.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kontrola przebiegu, radiowóz na zakazie i inne nowości w przepisach

Jak poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji 07 listopada wchodzi w życie rozporządzenie, które ...

Smart Final Collector’s Edition: Pożegnanie z silnikiem spalinowym

Smart żegna się z erą silników spalinowych limitowaną edycją specjalną. Powstanie tylko 21 egzemplarzy ...

Volkswagen rezygnuje z produkcji kilku modeli

Volkswagen rewiduje swoje portfolio i plany produkcyjne. To oznacza, że kilka modeli nie otrzyma ...

Audi zapłaci 800 mln euro grzywny

Ze względu na manipulacje przy silnikach diesla niemiecka prokuratura nałożyła grzywnę na markę Audi. ...

Szwedzka limuzyna może namieszać

Do Polski wjeżdża właśnie kolejna wersja Volvo z numerem 60. Po XC60, V60, V60 ...

Pakiet Mobilności za wszelką cenę

Pomimo apeli przewoźników o przełożenie prac, Parlament Europejski chce w tej kadencji uzgodnić kluczowe, ...