Porsche i Embraer stworzyli wspólny projekt

Takiej współpracy w przemyśle lotniczym i motoryzacji jeszcze nie było. Niemiecki producent kultowych aut luksusowych Porsche AG i brazylijski Embraer Empresa Brasileira de Aeronautica SA produkujący samoloty pasażerskie i wojskowe postanowili stworzyć wspólny projekt.

Publikacja: 12.11.2020 12:44

Porsche i Embraer stworzyli wspólny projekt

Foto: moto.rp.pl

A co więcej. Będzie to pierwszy taki wspólny projekt, ale z pewnością nie ostatni – sugerują przedstawiciele firm. Na razie taka „parka”, oficjalnie nazwana Duet, to wydatek niespełna 11 mln dolarów. Sprzedaż ma rozpocząć się w 2021 roku. Na początek wiadomo, że powstanie 10 Duetów, a jak podkreśla Boris Apenbrink odpowiedzialny w Porsche AG za specjalne projekty w zamyśle jest, że właściciel Duetu sam będzie jeździł tym autem i sam popilotuje samolot. — Chcieliśmy pokazać, że potrafimy zmieniać marzenia w rzeczywistość. No i oczywiście jest w tym także jakiś ładunek marketingu – przyznaje Apenbrink.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Oliver Blume, dyr. generalny Porsche AG: Polska i tym razem dała sobie radę

""

moto.rp.pl

Pomysł sprzedaży łączonej samochodów z innym środkiem transportu nie jest niczym nowym. Robili to wcześniej Aston Martin, BMW, Ferrari, Lamborghini i Mercedes Benz. Ale ich współpraca raczej ograniczała się do producentów łodzi wyścigowych, nawet podwodnych, oraz luksusowych jachtów. Współpraca branży moto z producentami samolotów, to coś zupełnie nowego. Dzięki brazylijsko-niemieckiej współpracy na początek powstała para do podróży dla raczej zamożnych: mały luksusowy odrzutowiec Phenom 300 E, do którego będą wsiadać pasażerowie Porsche 911 Turbo S. Na początek zaplanowano bardzo limitowaną serię dziesięciu par Porsche/Embraer. Obydwie maszyny będą pomalowane identycznym kolorem farby. Jay Beaver, wiceprezes Embraera, który odpowiada za wystrój wewnętrzny w samolotach ujawnił Bloombergowi, że rozmowy o wspólnym projekcie trwały 4 lata. — Naszym zdaniem Porsche jest dla nas idealnym partnerem, bo ich związki z lotnictwem trwają od lat – powiedział Jay Beaver. I przypomniał, że nie kto inny, jak sam Ferdinand Piech zajmował się produkcją silników samolotowych już w 1908 roku.

""

moto.rp.pl

Z ujawnionych szczegółów współpracy wynika, że jak na razie wyłączone z niej zostały wszystkie elementy inżynieryjne. Na początek była to więc praca przede wszystkim dla stylistów. I Porsche i odrzutowiec z tej limitowanej edycji zostały pomalowane tym samym kolorem na górze Platinum Silver Metallic , a kolor łagodnie przechodzi w dół pojazdu w Jet Grey Metallic. Obydwa kolory są na dole oddzielone paskiem chromowanym. Takie same chromowe obramowania mają okna w samolocie i samochodzie. Identyczne są fotele z takimi samymi pasami bezpieczeństwa. Ukłonem Niemców wobec Brazylijczyków jest kolor podsufitki w samochodzie, który w ostatnich wydaniach 911 jest zazwyczaj czarny. Odstępstwo nie jest jednak duże, bo w tym wydaniu – jest grafitowy. Zaś logo „Duet” widoczny jest na zagłówkach foteli tak w samolocie, jak i w autach. Identyczne w obu maszynach są również mniejsze detale wystroju. A właściciele luksusowej „parki” otrzymają w pakiecie także zegarek ze specjalnej edycji Porsche Design 1919 Globe w tytanowej kopercie, z tarczą inspirowaną zegarami samolotowego kokpitu.

CZYTAJ TAKŻE: Obudowy silników do Porsche z Poznania

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

A co więcej. Będzie to pierwszy taki wspólny projekt, ale z pewnością nie ostatni – sugerują przedstawiciele firm. Na razie taka „parka”, oficjalnie nazwana Duet, to wydatek niespełna 11 mln dolarów. Sprzedaż ma rozpocząć się w 2021 roku. Na początek wiadomo, że powstanie 10 Duetów, a jak podkreśla Boris Apenbrink odpowiedzialny w Porsche AG za specjalne projekty w zamyśle jest, że właściciel Duetu sam będzie jeździł tym autem i sam popilotuje samolot. — Chcieliśmy pokazać, że potrafimy zmieniać marzenia w rzeczywistość. No i oczywiście jest w tym także jakiś ładunek marketingu – przyznaje Apenbrink.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?