Tempomaty utrzymujące odstęp często nie funkcjonują idealnie. Hyundai rozwija system, który dostosowuje się do indywidualnych preferencji użytkownika.

Użytkownicy tempomatów utrzymujących odstęp często nie mogą dopasować działania urządzenia do własnego stylu jazdy. Zaprogramowany algorytm sterowania nigdy do końca nie pracuje tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Hyundai postanowił opracować inteligentną wersję takiego tempomatu. Będzie to pierwszy na świecie system tempomatu oparty na sztucznej inteligencji.

Technologia o nazwie SCC-ML („Machine Learning based Smart Cruise Control) wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do generowania danych o stylu jazdy kierowcy, które są oceniane przez komputer pokładowy. System uczy się preferowanej odległości, czasu reakcji na zmiany tempa poprzedzających pojazdów lub zachowań przyspieszających danego kierowcy i dostosowuje do nich algorytmy. W przyszłości system zostanie zintegrowany z zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy (ADAS) i będzie stosowany w pojazdach grupy Hyundai. Tempomat utrzymujący odległość do poprzedzającego samochodu, który będzie stosowany w przyszłych modelach Koreańczyków ma być znacznie bliższy naturalnemu zachowaniu kierowcy podczas jazdy. Rozwinięcie tego rozwiązania to też kolejny krok w rozwoju autonomicznych samochodów.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai wprowadzi nowy typ poduszki powietrznej

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ceny | Volkswagen T-Cross: Najmniejszy z czterech

VW T-Cross to czwarty i zarazem najmniejszy SUV w gamie Volkswagena. Kompaktowy model zbudowany ...

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Przygody w błocie

Wjechałem nim w prawdziwe, głębokie błoto. Nie chciałem – myślałem, że to ubita ziemia. ...

Porsche 911 Carrera: Podstawowa wersja z mocą 385 KM

Porsche wprowadza bazową wersję nowego modelu 911 Carrera (992). To najtańsze i najsłabsze 911, ...

Innogy Go kończy z elektrycznymi autami na minuty?

Energetyczna spółka, która na bazie samochodów BMW i3 stworzyła jeden z największy systemów elektrycznego ...

Stellantis: nazwa dla sojuszu grup FCA i PSA

Mimo pandemii koronawirusa, który nadszarpnął budżety koncernów motoryzacyjnych, Grupy FCA oraz PSA nie zrezygnowały ...

Abarth zmodernizował swój jedyny model

Abarth zmodernizował swój aktualnie jedyny model - Abarth 595. Oferowany będzie w czterech liniach ...