Grafenowe baterie do samochodów elektrycznych mają być przyszłością. Dzięki nowemu rozwiązaniu, czas ładowania ma zostać skrócony do 15 sekund przy jednoczesnym zachowaniu rekordowej żywotności.

Specjaliści z Skeleton Technologies we współpracy z naukowcami z niemieckiego Instytutu Technologii w Karlsruhe, opracowali akumulator nowego typu, nazwany „SuperBattery”. Do jego budowy wykorzystano grafen. Choć ten pomysł nie jest niczym nowym – przynajmniej w fazie rozważań – to zaskakują jego parametry. Czas ładowania do „pełna” ma zajmować 15 sekund. – SuperBattery to przełom w branży motoryzacyjnej. Stosowane wraz z akumulatorami litowo-jonowymi zapewnią wysoką gęstość energii i mocy, długą żywotność i 15-sekundowy czas ładowania – powiedział Taavi Madiberk, prezes zarządu Skeleton Technologies.

CZYTAJ TAKŻE: Kalifornia ujednolica system płatności za ładowanie aut elektrycznych

To nie jedyna zaleta SuperBattery. Badania wskazują, że poza szybkim ładowaniem, będą one charakteryzowały się również długą żywotnością, znacząco przekraczającą obecnie stosowaną technologię (rozwiązanie litowo-jonowe). Inżynierowie z Skeleton Technologies zwracają uwagę, że mogą to być setki tysięcy cykli ładowania. Wszystko dzięki wykorzystaniu „zakrzywionego grafenu” (warstwa grafenu służy jako nadprzewodnik) stworzonego i opatentowanego przez Skeleton Technologies – podaje dziennik.pl.

CZYTAJ TAKŻE: PGE wprowadza opłaty za ładowanie aut elektrycznych

Projekt badawczy, który może okazać się przełomowym dla elektromobilności, już odnosi pierwsze sukcesy. Przedstawiciele Skeleton Technologies podpisali list intencyjny z czołowymi firmami motoryzacyjnymi, powiewający na 1 mld euro. Koncerny motoryzacyjne oraz jednostki związane z szeroko pojętą elektromobilnością bacznie obserwują co dzieje się na rynku. Bez wątpienia wprowadzenie pojazdów zasilanych z gniazdka stało się priorytetem i jak na razie główną ścieżką dojścia do zrównoważonego klimatycznie transportu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Suzuki GSX-S 125: Miejski śmigacz z żyłką sportowca

Zaledwie 133 kg wagi, spalanie na poziomie 2 l/100 km, prędkość maksymalna 135 km/h, ...

Jak ukarać sztuczną inteligencję?

Przyszłość motoryzacji to samochody autonomiczne. Ich wprowadzenie z pewnością spowoduje ograniczenie liczby wypadków drogowych ...

Mercedes EQV: Kolejny elektryczny model ze Stuttgartu

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Mercedes pokazał koncepcyjnego vana o nazwie EQV. Model produkcyjny ...

Firmowe floty pomogą w popycie na samochody elektryczne

Firmy w Polsce inwestują w samochody z alternatywnym napędem. Z badania Barometr Flotowy opublikowanego ...

Road Rover: Nowa nazwa, nowy model

Land Rover zastrzegł sobie w europejskim urzędzie patentowym nazwę "Road Rover". Wpisu dokonano 23 ...

Stoimy u progu rewolucji. Elektromobilność w Polsce ma się coraz lepiej

Nie tylko Europa, ale i Polska staje się krajem przyjaznym elektromobilności. Z każdym miesiącem ...