Francja 1 lipca 2018 roku zmieniła ograniczenie prędkości na drogach krajowych z 90 do 80 km/h. Celem tej akcji miało być zmniejszenie liczby wypadków. Teraz Francuzi dokonują podsumowania tych zmian.

Francja chce zmniejszyć liczbę wypadków i ofiar śmiertelnych. Jednym ze sposobów jakie zostały zastosowane było obniżenie prędkości na francuskich drogach krajowych. 1 lipca 2018 roku przy dużej krytyce obniżono dopuszczalną prędkość maksymalną na drogach krajowych z 90 do 80 km/h oraz dodatkowo zwiększono liczbę radarów.

CZYTAJ TAKŻE: Zły stan dróg w Polsce. Cypr i Grecja dużo wyżej w rankingu

Teraz, dwa lata po wprowadzeniu ostrzejszego ograniczenia prędkości Francuzi przedstawili pierwszą ocenę tych działań. We wnioskach nie wzięto pod uwagę pełnych dwóch lat od momentu wprowadzenia nowego limitu, ale oceniono jedynie okres do końca lutego 2020 r. tak żeby wykluczyć mniejsze natężenie ruchu podczas koronawirusa.

Francuskie Ministerstwo Transportu zanotowało spadek liczby śmiertelnych wypadków drogowych. W porównaniu z tym samym okresem w latach wcześniejszych zanotowano od 1 lipca 2018 do 29 lutego 2020 o 349 mniej ofiar śmiertelnych. To odbiega dość mocno od założeń Francuzów, którzy spodziewali się spadku około 300 do 400 ofiar śmiertelnych, ale na przełomie jednego roku. Przekazane dane uwzględniają okres 19 miesięcy. Mimo to uniknięcie nawet jednego wypadku z ofiarą śmiertelną trzeba uznać za sukces. Na pozostałej części dróg liczba ofiar śmiertelnych w tym samym czasie we Francji wzrosła (48 ofiar więcej).

CZYTAJ TAKŻE: Bezpieczne drogi w Europie, ale nie w Polsce

Marie Gautier-Melleray z francuskiego Ministerstwa Transportu wyjaśniła, że chociaż ​​Francuzi dobrze przyjęli prędkość 80 km/h na drogach krajowych to nadal spora część z nich jeździ na za szybko. Badania ruchu przeprowadzone w grudniu 2019 r. pokazały, że 58 proc. kierowców nadal jechało z prędkością większą niż 80 km/h, a 23 proc. nawet z prędkością przekraczającą 90 km/h. Tempo 80 nie wpłynęło negatywnie na płynność ruchu, nie wzrosła też liczba wypadków podczas wyprzedzania. Od końca 2019 roku poszczególne regiony kraju mogą według własnego uznania podnosić ograniczenie prędkości na drogach krajowych z 80 do 90 km/h.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Poczta Polska przejechała 150 tys. elektrykami

Poczta Polska od listopada 2019 roku eksploatuje 20 sztuk, elektrycznych Nissanów eNV200 finansowanych w ...

Skoda Octavia Scout: Idealna alternatywa dla SUV-a

Czwarta generacja Octavii będzie dostępna również w uterenowionej wersji Scout. To idealny model dla ...

Bentley EXP 100 GT: Prezent urodzinowy i wizja przyszłości

Bentley świętuje swoje 100. urodziny i spogląda w przyszłość. Z okazji jubileuszu Brytyjczycy otwierają ...

Zarząd nie przedłużył umowy z Dyrektorem Generalnym Volkswagena

Podczas spotkania Rady Nadzorczej Volkswagena nie podjęto decyzji o przedłużeniu umowy dla Prezesa Zarządu ...

Kolejki po leasing aut do ostatnich godzin 2018 r.

Rząd napędził klientów salonom samochodowym. Zmiana zasad rozliczania aut firmowych podbiła sprzedaż aut w ...

WIDEO | Rodzina Volkswagen ID: Przyszłość jest bliżej niż myślisz

Volkswagen na targach we Frankfurcie pokazuje swoją wizję elektrycznej przyszłości motoryzacji. I – jak ...