Nie ma mowy o pełnej integracji korporacyjnej, do której dążył Carlos Ghosn usunięty ze stanowiska prezesa Sojuszu Renault Nissan Mitsubishi.

Jest za to wola jak najdalej posuniętej integracji przemysłowej i handlowej — to główny wniosek ze wspólnej telekonferencji z Tokio, Jokohamy i Paryża prezesa sojuszu Jean-Dominique Senarda, szefa Nissana Makoto Uchidy i prezesa Mitsubishi Osamu Masuko.
Każda z marek otrzymała swój region na świecie. I nie będzie między nimi już rywalizacji. Do Renaulta należy teraz Europa, Rosja, Afryka Północna i Ameryka Łacińska. Do Nissana Japonia, Chiny i Stany Zjednoczone. Mitsubishi ma być liderem tam, gdzie odnosi największe sukcesy, czyli w Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii. Tyle,że ta pozycja lidera zobowiązuje również do wspierania innych marek sojuszu.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec z Honkerami. Polskie wojsko będzie jeździć Nissanami

W ramach posunięć oszczędnościowych wszystkie trzy firmy zdecydowały się na pełne dzielenie platform, a w drugiej kolejności ma być to także to, „czego klient nie widzi, a znajduje się pod karoserią — jak powiedziała także obecna na telekonferencji Clotilde Delbos. Rozszerzone mają być również wspólne zakupy, a każda z tych marek będzie musiała się skupić na tym, w czym jest najlepsza — czyli Nissan na autach autonomicznych, Renault na autach elektrycznych, a Mitsubishi na hybrydach. Jak wyliczyli eksperci, którzy przygotowywali nową strategię sojuszu przyniesie ona przynajmniej 40 proc. oszczędności przy przygotowywaniu i produkcji nowych modeli wszystkich trzech marek. W każdym razie wszystkie trzy marki mają się teraz koncentrować na efektywności, a nie na dążeniu do wyprodukowania jak największej liczby samochodów, jak to było w przyszłości.

Renault w sojuszu skupi się na rozwoju aut elektrycznych.

Nie będzie już także, jak to zdarzało się w przeszłości — konkurencji między inżynierami francuskimi i japońskimi. Ostatecznym celem nowego otwarcia, które już ma plany do 2025 roku jest wspólna produkcja przynajmniej połowy modeli. Z tej nowej strategii skorzysta także czwarta firma, jaka jest w sojuszu – Dacia. — Nie jest żadną tajemnicą, że w tej chwili, w czasach kryzysu Covid-19 potrzebujemy siebie bardziej, niż kiedykolwiek . I sojusz nam pomoże, bo w ten sposób możliwe jest wsparcie dla każdej z marek — mówił Jean- Dominique Senard.

CZYTAJ TAKŻE: Historia motoryzacji | Renault Fuego: Ognisty Francuz

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ogniwa paliwowe – przyszłość według Toyoty

Toyota nie wierzy w przyszłość diesla ani w auta w pełni elektryczne i rozwija ...

Ursus zatapiany przez elektryczne autobusy

Miasta chcą kupować więcej elektrobusów, ale zaangażowanie się producenta traktorów w rządowy program elektromobilności ...

Stalexport Autostrady: mniejsze przychody, ale większy zysk

Po trzech kwartałach tego roku ruch na autostradzie A4 zmniejszył się o ponad 19 ...

Pakiet mobilności jednak po wakacjach

Na ostatnim w tej kadencji Parlamentu Europejskiego posiedzeniu Komisja ds. Transportu i Turystyki TRAN ...

SsangYong Tivoli

British Automotive Holding chce przejąć SsangYong Polska

Spółka, która w Polsce reprezentuje Jaguara i Land Rovera planuje akwizycję firmy SsangYong Polska, ...

Mazda MX-5: Więcej mocy

Mazda MX-5 z jeszcze większą dawką frajdy. Wszystko za sprawą nowego, dwulitrowego, czterocylindrowego silnika ...