Od 2 marca żeby wystawić ogłoszenie sprzedaży samochodu na Otomoto trzeba będzie podać VIN auta. Ma ułatwić to sprawdzenie jego historii.

VIN – vehicle identification number, czyli numer identyfikacyjny pojazdu – to unikalny kod przypisany do pojazdu. Składa się z ciągu 17 liter i cyfr, za którymi kryją się takie dane jak marka i model pojazdu, jego wersja, rodzaj silnika, wyposażenia itd. Ale to nie wszystko. Mając dostęp do VIN możliwa jest weryfikacja historii pojazdu. Polski rynek motoryzacyjny jest szóstym największym w Europie. Średni wiek samochodów w Polsce jest coraz wyższy, a po naszych drogach poruszają się coraz bardziej wyeksploatowane pojazdy.

CZYTAJ TAKŻE: Najszybciej i najwolniej sprzedające się auta używane w Polsce

– W Otomoto głęboko wierzymy, że rozwój w znacznym stopniu jest zależny od poprawy transparentności rynku i świadomości jego uczestników. Stawiamy pierwszy krok w tym kierunku i wprowadzamy obowiązek publikacji VIN w ogłoszeniach. Z perspektywy zarówno kupującego jak i sprzedającego to powinien być kluczowy element ogłoszenia. Sprawdzenie VIN to najprostszy sposób by wstępnie potwierdzić wiarygodność oferty i przybliżyć się do finalizacji transakcji – mówi Lukas Draginas, general manager serwisu.

Handlujący pojazdami coraz bardziej się profesjonalizują, korzystają z szeregu narzędzi biznesowych i sprzedażowych, a także pracują nad budowaniem wizerunku wiarygodnych i rzetelnych. Konsument natomiast na rynku wtórnym nadal spotyka się z szeregiem problemów, które próbuje rozwiązać. Przede wszystkim szuka aut łatwych do zweryfikowania: sprawdzonych, godnych zaufania, ale przede wszystkim takich, których – w dużym uproszczeniu – najbliższą przyszłość pod względem awaryjności da się przewidzieć. Już od 2 marca 2020 roku, chcąc zapewnić uczestnikom rynku dostęp do wiarygodnych informacji, wprowadza obowiązkową publikację VIN w ogłoszeniach sprzedaży samochodów osobowych.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe funkcje w CEPiK. Teraz łatwiej sprawdzić historię używanego auta

– Jesteśmy przekonani, że jesteśmy jedną z tych organizacji motoryzacyjnych, które mogą mieć realny wpływ na rynek. A zależy nam na tym, by ten rozwijał się w odpowiednią stronę, mając na uwadze dobro konsumenta i wiarygodność rzetelnych sprzedawców – podsumowuje Lukas Draginas.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koenigsegg Jesko Absolut: Pretendent do tytułu najszybszego auta na świecie

Już w 2019 roku Koenigsegg zapowiedział, że jego nowy model Jesko będzie w stanie ...

Autokomisy pod lupą skarbówki

Od wczoraj wielkopolski oddział Izby Administracji Skarbowej przeprowadza masowe kontrole autokomisów na terenie całego ...

Volkswagen Amarok 3.0 TDI Aventura: Pracuj wygodnie, baw się doskonale

Zawsze mają swój styl. Nieco specyficzny, ale od razu widać czym są i do ...

Peugeot Rifter: Aktywnie i nietanio

W salonach Peugeota pojawi się nowa, osobowa wersja kombivana. Nowy pomysł z nową nazwą. ...

Suzuki Vitara: 30 lat tradycji

Vitara jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych crossoverów na rynku. Zadebiutowała w 1988 r. i ...

Hyundai dołącza do sieci rozwoju szybkich ładowarek

Koreański koncern Hyundai Motor Group, zrzeszający marki Hyundai oraz Kia, postanowił dołączyć do Ionity. ...