Tesla przywołuje 15 000 egzemplarzy Modelu X do warsztatów. Elektryki mogą mieć problem ze wspomaganiem kierownicy.

W akcji przywoławczej chodzi o Modele X wyprodukowane przed październikiem 2016 roku. Usterka nie dotyczy pojazdów wyprodukowanych po tej dacie. Wystąpiły obawy, że aluminiowe śruby między silnikiem wspomagania elektrycznego, a obudową przekładni mogą korodować i pękać, powodując utratę wspomagania kierownicy. Tesla w swoim komunikacie opisała problem jako „nadmierna korozja śrub mocujących komponent przekładni kierowniczej w Modelu X”. Zanotowane przypadki zdarzają się głównie podczas eksploatacji auta w bardzo zimnym klimacie, gdzie używana jest sól drogowa.

Tesla Model X.

Jeśli śruby pękną wymaga to użycia „większej siły do kręcenia kołem kierownicy, szczególnie podczas manewrów parkowania przy niskiej prędkości” – opisuje problem Tesla. Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) stwierdził, że nie wie o żadnych wypadkach ani obrażeniach związanych z wyżej opisaną usterką. Akcja dotyczy 14 193 egzemplarzy w USA i 843 w Kanadzie. Tesla skontaktuje się z właścicielami, aby zorganizować wymianę śrub montażowych, a być może nawet przekładni kierowniczej. Amerykański producent podkreśla, że do czasu wymiany bez obaw można korzystać z samochodów.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla: Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie kampery coraz popularniejsze na świecie

Polacy wciąż kupują niewiele nowych kamperów, jednak za granicą samochody kempingowe z Polski mają ...

Jak uratować rynek samochodowy po pandemii?

W czasie kryzysu finansowego w 2008 roku światowy rynek samochodowy i producentów uratowały pomoc ...

Szwedzka limuzyna może namieszać

Do Polski wjeżdża właśnie kolejna wersja Volvo z numerem 60. Po XC60, V60, V60 ...

Markus Duesmann

Markus Duesmann: z BMW na szefa Audi

Odpowiedzialny za zakupy w BMW Markus Duesmann jest typowany na nowego szefa luksusowej marki ...

Jakie silniki kupują Europejczycy

Jakie rodzaje silników wybierają europejscy klienci? Oto bilans zysków i strat poszczególnych napędów w ...

Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Ani marka ani model nie decydują teraz o wyborze kupowanego samochodu. Ponad wyglądem zdecydowanie ...