Eksperci od sprzedaży samochodów używanych grupa AAA AUTO poprawiła historyczny rekord. W ubiegłym roku sprzedano ponad 86.000 aut. Najwięcej samochodów sprzedano w Czechach – na drugim miejscu uplasowała się Słowacja, którą zaczyna doganiać Polska.

W sieci 57 punktów sprzedaży i skupu AAA AUTO kupiono 86.000 niemal nowych i używanych samochodów, czyli o 3.000 więcej niż w 2018 roku. W Czechach z 47 000 aut grupa utrzymała pozycję największego krajowego sprzedawcy samochodów. Największy wzrost grupa odnotowała w Polsce, gdzie sprzedała o 58 procent więcej samochodów w porównaniu z 2018 rokiem – łącznie 15.000.

Najpopularniejszym spośród sprzedawanych samochodów w całej grupie jest od dawna Skoda Octavia. Jest siłą napędową sprzedaży szczególnie w Czechach i na Słowacji, gdzie z łatwością zajęła pierwsze miejsce. W Polsce zajęła trzecie miejsce, na Węgrzech – dopiero piąte. Na drugim i trzecim miejscu w Czechach i na Słowacji znajdują się dwa inne bardzo popularne modele, tj. Škoda Fabia i Volkswagen Passat. Ta nieduża Skoda poza wspomnianymi Czechami i Słowacją jest drugim najpopularniejszym samochodem, zaś w Polsce broni czwartej pozycji. Tymczasem na Węgrzech Skoda Fabia plasuje się dopiero na 19 miejscu – tam popularne takie samochody, jak na przykład trzeci Suzuki Swift, szósty Opel Corsa, siódme Suzuki Ignis lub dziewiąta Mazda 3. W Polsce i na Węgrzech na pierwszym miejscu znajduje się Opel Astra. Bardzo popularny jest także Ford Focus, który w obu tych krajach zajmuje drugą pozycję. Tegorocznym czarnym koniem jest Skoda Rapid, która w tym roku awansowała w Czechach aż na czwartą pozycję, a w całej grupie jest na 6. miejscu.

W 2019 roku SUV-y znów zyskały na popularności – w sieci autocentrów AAA AUTO sprzedano ich o 14 procent więcej niż w poprzednim roku. W większości nie były to samochody z napędem na cztery koła. Nastąpił także znaczny wzrost popytu na samochody terenowe (wzrost o 11 procent) i samochody typu MPV (wzrost o 8 procent). Ogólnie jednak ciągle 35 procent klientów kupuje wersje hatchback, a 24 procent – wersje kombi. W ubiegłym roku widoczny był też wzrost zainteresowania samochodami z silnikami benzynowymi. W sieci centrów samochodowych AAA AUTO taki pojazd kupiło 55 procent klientów. Po raz pierwszy w trzydziestoletniej historii firmy zapotrzebowanie na samochody z silnikami diesla tak bardzo spadło. Z alternatywnych napędów najbardziej rośnie zainteresowanie samochodami hybrydowymi – w ubiegłym roku odnotowano ponad dwukrotny wzrost.

CZYTAJ TAKŻE: Najszybciej i najwolniej sprzedające się auta używane w Polsce

Prym wiodą samochody z manualną skrzynią biegów, których w sieci AAA AUTO w 2019 roku kupiło 83 procent klientów. Sprzedaż aut z automatyczną skrzynią biegów wyraźnie jednak wzrosła – dokładnie o 13 procent. W Czechach 7 procent więcej klientów wybrało automat w porównaniu z 2018 rokiem, a na Słowacji było to nawet 12 procent więcej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fabryka FCA w Bielsku-Białej w gronie zagrożonych zamknięciem

Grupa PSA i FCA obiecały, że w razie fuzji nie będą zwalniać ludzi i ...

Wielkie sprzątanie po Carlosie Ghosnie

Szefowie trzech firm samochodowych ogłosili we wtorek, 12 marca w centrali Nissana w Jokohamie ...

Carlos Tavares, prezes Grupy PSA: Wierzę, że z Oplem się uda

Zakładałem, że Opel będzie lepszy od PSA i nasi ludzie będą się mogli dużo ...

Seat Arona: Najmniejszy hiszpański SUV po modernizacji

Seat Arona jest na rynku od 2017 roku. Po czterech latach przyszedł czas na ...

Dobry początek roku dla Skody

Skoda dobrze rozpoczęła rok odnotowując praktycznie na wszystkich rynkach wzrost sprzedaży. Nowe modele, które ...

Premiery 2019 | Bentley: Plan na wyjście z kryzysu

W Polsce sprzedaż Bentleya ma się dobrze. Jednak globalnie marka przyniosła w ostatnim roku ...