Stereotyp starszej pani podróżującej samochodem w roli pasażera już niedługo może odejść do lamusa. Kobiety, które przekroczyły 55 rok życia coraz częściej siadają za kółko. W ciągu 10 lat ich liczba wzrosła niemal trzykrotnie (CEPiK).

Według prognoz do 2030 r. co czwarty kierowca będzie w wieku 65+. W tej grupie znajdzie się też wiele uprawionych do jazdy kobiet, których liczba rośnie lawinowo. Według CEPiK 43 proc. pań między 56 a 65 rokiem życia posiada prawo jazdy. Co więcej w ciągu 10 lat liczba tych dokumentów wydanych (w danym roku) kobietom powyżej 55 roku życia wzrosła z 563 659 do 1 597 866.

Obecnie niemal 9 000 000 kobiet ma prawo jazdy, w tym 24 proc. osób stanowią panie w wieku 55 – 65+. (jest ich ok. 2 000 000). I chociaż ta grupa jest mniejszością wśród kierowców to jednak stale rośnie. Panie 55+ nie tylko coraz chętniej chwytają za kierownicę, ale też klawiaturę i ubezpieczają się zanim wyjadą na drogę. Dla ubezpieczycieli stanowią znaczącą grupę focusową, której zachowania i preferencje są stale obserwowane. – Co przeczy stereotypom? Z pewnością rosnąca liczba zmotoryzowanych kobiet kupujących ubezpieczenia. Z naszych analiz wynika, że pań dokonujących transakcji zakupu OC i AC jest coraz więcej – w naszym portfelu stanowią one ok 30 proc. kupujących i ta wartość zwiększyła się względem ubiegłego roku – mówi Kamila Kamińska, Dyrektor Operacyjny porówneo.pl. – Co więcej, wśród kobiet kupujących ubezpieczenia online ponad 14 proc. jest w wieku 55+ i tu również zachodzą zauważalne wzrosty – zaznacza Kamila Kamińska.

CZYTAJ TAKŻE: Ostatni kraj na świecie zniósł zakaz prowadzenia samochodu przez kobiety

Seniorki bywają przezorne także na drodze. Co potwierdza analiza dr Anny Łuszczak (CIOP) według której starsi kierowcy unikają nadmiernej prędkości, jazdy po zmroku, w godzinach szczytu, jeżdżą po dobrze znanych i mniej ruchliwych ulicach. Po prostu stosują strategie zwiększające bezpieczeństwo. Przezorność nie zawsze jest w stanie ochronić ich przed kolizją – 16 proc. wypadków w 2018 r. spowodowały osoby w wieku 60+ (Komenda Główna Policji). Jednak biorąc pod uwagę wskaźnik liczby wypadków na 10 000 populacji w 2018 r. (przedział wiekowy 18 – 65+) to najniższy jest on właśnie w przypadku seniorów – 4,8. Wskaźnik ten maleje wraz z rosnącym wiekiem – 17,5 wynosi on w przypadku młodych kierowców (18-24 lat). Niższy jest u kierowców między 25 a 39 r.ż. – 9,8 oraz tych z grupy 40 – 59 lat – 7,1.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

7 najciekawszych rzeczy o pierwszym jachcie Lexusa

Lexus wypływa na szerokie wody. Japońska marka zaprezentowała właśnie swój pierwszy jacht. Jednostka ma ...

Polskie autostrady wśród najdroższych na świecie

Firma analityczna Budget Direct zrobiła ranking najdroższych na świecie autostrad. W pierwszej dziesiątce znalazł ...

Rząd planuje teraz zakup 308 nowych aut. To ponad 100 mln zł

Zgodnie z ogłoszonym przetargiem, rząd szykuje się na zakup 308 nowych samochodów. Auta mają ...

Kto zarabia najwięcej w koncernach motoryzacyjnych

W świecie motoryzacji wynagrodzenia prezesów i dyrektorów generalnych idą w miliony dolarów. Najhojniej płaci ...

Wayne Grifitth, prezes marki Cupra: Mamy czym zaskoczyć rynek

Jak na razie wszystko idzie po naszej myśli. Niedługo na rynek wejdzie Cupra Leon ...

Mazda MX-5 RF: Stworzona, by cieszyć

Retactable Fastback. Nowa wersja legendarnego roadstera Mazdy, MX-5 RF to pierwszy model z twardym, ...