Francuska firma ubezpieczeniowa AXA zrobiła zestawienie wypadkowości wśród kierowców samochodów elektrycznych. Podsumowanie wypada zdumiewająco.

Kierowcy droższych i mocniejszych modeli samochodów elektrycznych, w tym SUV-ów powodują aż 40 procent częściej wypadki od tych, którzy jeżdżą odpowiednikami ze standardowymi silnikami. Komentatorzy upatrują winę w tym, że kierowcy mocniejszych modeli aut elektrycznych wciąż nie są przyzwyczajeni do szybkiego przyspieszania takich pojazdów. Drugim powodem może być fakt przyzwyczajenia się do niezłych osiągów i chęć coraz szybszej i bardziej ryzykownej jazdy.

To jednak nie reguła, że auta elektryczne biorą częściej udział w wypadkach. Odwrotna sytuacja ma miejsce przy małych i mikroelektrycznych samochodach, które są mniej narażone na wypadki niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. Ogólne wskaźniki wypadków z udziałem pojazdów elektrycznych są mniej więcej na tym samym poziomie jak w przypadku zwykłych samochodów z silnikami spalinowymi.

ZOBACZ TAKŻE: Asystenci kierowcy: Mają wspierać, mogą skrzywdzić

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Morawiecki chce wyższych mandatów. Mogą wzrosnąć nawet 10-krotnie

Rząd chce rozpocząć nowy rozdział walki z piratami drogowymi i podnieść wysokość mandatów. Jeśli ...

Podróż samochodem po Europie. W jakich krajach obowiązują obostrzenia

Coraz gorsza sytuacja pandemiczna w krajach Europy sprawia, że poszczególne państwa zaczynają wprowadzać obostrzenia ...

Polski wkład w Volkswagena ID.3

W odlewni fabryki Volkswagen Poznań ruszyła produkcja komponentów do elektrycznego modelu ID.3, który zadebiutował ...

Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe: Postawiliśmy na hybrydy. To nas wyróżnia

Gdy mówiliśmy o napędach alternatywnych, wodorze, ogniwach paliwowych i bateriach elektrycznych, słuchano nas, jakbyśmy ...

Ceny Audi e-tron GT. Tańszy od Porsche Taycan

Audi opublikowało oficjalny cennik najnowszego, w pełni elektrycznego modelu. E-tron GT w bazowej odmianie ...

Unia się nie ugnie. Limity CO2 muszą zostać spełnione

Unia Europejska nie ugnie się pod presją pandemii i producentów proszących o przesunięcie terminu ...