www.audi.pl

Podczas rywalizacji w skokach narciarskich Pucharu Świata oraz Turnieju Czterech Skoczni Audi reklamowało swój model elektryczny e-tron. Pieniądze z tego tytułu złożyły się m.in na nagrody dla lidera konkursu, Kamila Stocha.

To auto, które jest pierwszym SUVem Audi z napędem elektrycznym, już można rezerwować w Polsce.

Mechanizm wypłat nagród jest taki: sponsorzy narciarskich zawodów wpłacają pieniądze, zamiast dawać nagrody w naturze, bo okazało się to bardzo niepraktyczne. Niewyobrażalne jest, żeby zwycięzca zawodów zjadł np. tonę wyrobów Milki, a z kolei sam Adam Małysz opowiadał jak miał kłopoty z cłem, kiedy chciał wwieźć do Polski wygrane Audi, do którego otrzymał kluczyki po wygranym konkursie Czterech Skoczni w 2001 roku. Wsiadł wtedy do auta, które było atrapą i nie miało silnika. Już „pełne” sportowe Audi warte 100 tys. franków szwajcarskich Małysz otrzymał wkrótce potem i okazało się, że gdyby chciał wwieźć je do Polski, musiałby zapłacić 5 tys. franków cła. Ówczesny prezes Głównego Urzędu Ceł, Zbigniew Bujak ubolewał wówczas, że nie może zwolnić z cła pojazdu mistrza, bo nie pozwala mu na to prawo.

Wkrótce potem organizatorzy zawodów zmienili regulamin i zawodnicy zaczęli otrzymywać wyłącznie nagrody finansowe. Tak jest i w tym roku. A auto Audi e-tron, które reklamowało się prawie całą ostatnią zimę i fizycznie, i na panelach, i na plastronach zawodników, a powinien je otrzymać Kamil Stoch, gdyby obowiązywał stary regulamin, już można kupić.

Jak powiedział szef komunikacji Audi w Polsce, Leszek Kempiński, pierwszy w pełni elektryczny model Audi e-tron pojawi się w sprzedaży jesienią tego roku. W marcu podczas salonu samochodowego w Genewie pokazano je jeszcze w pełnym kamuflażu, a firma oferuje chętnym możliwość rezerwacji nabycia tego pojazdu w wersji produkcyjnej pod warunkiem wpłacenia zaliczki w wysokości 5 tys. złotych. — Uczestników programu rezerwacji Audi e-tron zaprosimy do udziału w wydarzeniach związanych z tym wydarzeniem, jak specjalne pokazy czy jazdy testowe . Będziemy im przekazywać również na bieżąco wszystkie nowe informacje o tym modelu do momentu pojawienia się go w sprzedaży – mówi Leszek Kempiński i przyznał, że już zgłosiło się „kilka” osób w Polsce, chociaż trzeba wpłacić niemałą zaliczkę, a dane techniczne i wartości zużycia energii seryjnego „auta Stocha” nie są jeszcze znane.

W Norwegii zarezerwowano już 3,7 tys. elektrycznego SUVa Audi, ale tam nie tylko infrastruktura dla aut elektrycznych jest znacznie bardziej rozwinięta niż w Polsce, ale i przedsprzedaż, na takich samych warunkach, jak w Polsce rozpoczęła się dużo wcześniej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tak wygląda nowa Toyota Yaris

Toyota zaprezentowała zupełnie nowego Yarisa. Pierwszy raz zastosowano architekturę TNGA w miejskim samochodzie. To ...

Ubezpieczenie i zabezpieczenie budynku gospodarczego

Czym właściwie jest budynek gospodarczy? Według przepisów jest on „budynkiem służącym mieszkańcom domu, budynku ...

Parkometry do 4 stycznia wyłączone. Później będzie drożej

Zatwierdzone zmiany w funkcjonowaniu Stref Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie, spowodują wyłączenie możliwości wnoszenia ...

Co drugi Polak chciałby mieć samochód elektryczny

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonych wspólnie przez firmę InsightOut Lab nastawionej na przyspieszanie ...

Nowy standard salonów Suzuki: Elegancko, stylowo, zaskakująco

Nowe, udoskonalone standardy sprzedaży i obsługi są wprowadzane w przededniu wkroczenia marki Suzuki w ...

BMW wzywa do warsztatów modele z czterocylindrowymi silnikami diesla

Ze względu na ryzyko pożaru BMW wzywa do warsztatów modele z czterocylindrowymi silnikami diesla. ...