Według specjalistów z firmy Schwacke, zajmujących się m.in. obliczaniem wartości używanych aut, wartość rezydualna samochodów elektrycznych osiągnęła poziom modeli z silnikami benzynowymi. Średnia cena sprzedaży detalicznej dla trzyletnich modeli obu typów silników wynosi obecnie 53,7 procent ceny katalogowej.

""

Samochody z napędem elektrycznym osiągają wartość rezydualną na poziomie modeli z silnikami benzynowymi.

moto.rp.pl

W przypadku aut z napędem elektrycznym oznacza to wzrost o 1,2 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. Wartość modeli z silnikami benzynowymi spadła w tym samym okresie o 0,8 punktu procentowego. O wiele gorzej przy odsprzedaży wyglądają samochody napędzane silnikami diesla. Osiągają one wartość rezydualną na poziomie 51,7 procent, o 1,6 punktu procentowego mniej w porównaniu z poprzednim rokiem.

ZOBACZ TAKŻE: Europejczycy inwestują w samochody elektryczne w… Chinach