Avtovaz jest największym producentem w Rosji. Marka Lada sprzedaje się niemal w całej Europie. Od końca 2019 roku firma postanowiła jednak zaprzestać eksportu samochodów na rynek europejski. Głównym problemem jest zgodność z przyszłymi normami ekologicznymi – kary za nadmierną emisję CO2 nie są warte sprzedaży w tym segmencie cenowym, w którym plasuje się Lada.

""

Lada 4×4.

moto.rp.pl

Importerzy w poszczególnych regionach mają jednak swoją wizję przyszłości marki. Np. w Niemczech pozostanie w ofercie – póki co – Vesta i 4×4, znana wcześniej pod nazwą Niva. Po 2019 roku sprzedawany będzie wyłącznie model 4×4. Niemiecki importer ma przygotować modele z krótkich serii zaadaptowane tak, by spełniały normy emisyjne. Niezbędna technologia ma być dostarczona do Rosji i zainstalowana bezpośrednio w fabryce. Jest też szansa, że 4×4 pojawi się z nowoczesnym silnikiem Renault-Nissan. Jednak stanie się to najwcześniej w 2022 roku.

W Polsce działa kilkanaście salonów Lady. W sprzedaży znajduje się wyłącznie model 4×4. Podstawowa cena to 46 500 zł. Terenówka jest dostępna w wersji 3 i 5-drzwiowej.

""

moto.rp.pl