W swojej siedzibie w 10 milionowym chińskim mieście Shenzhen BYD zaprezentował K12A – 27-metrowy, w pełni elektrycznie zasilany autobus przegubowy. Autobus przeznaczony jest dla Metrobus Trans-Milenio w stolicy Kolumbii Bogocie. W tamtejszym, lokalnym systemie szybkiej magistrali (Bus Rapid Transit, BRT) standardem są autobusy przegubowe i podwójne przegubowe o długości 27,2 metra. Dotychczas autobusy te były napędzane silnikami wysokoprężnymi, a BYD dostarcza teraz pierwszy autobus elektryczny.
Elektryczny BYD przeznaczony jest dla Metrobus Trans-Milenio w stolicy Kolumbii Bogocie.
BYD K12A jest w stanie przewieźć do 250 pasażerów, jego siostrzane wersje z silnikiem diesla mogą pomieścić nawet do 260 pasażerów. Codzienny ruch pasażerski w Bogocie to 2,8 miliona pasażerów. Nie tylko długość autobusu jest wyjątkowa, ale i fakt że BYD jest wyposażony w przełączalny napęd na cztery koła. BYD K12A jest obecnie najdłuższym seryjnym autobusem elektrycznym na świecie.
Moc elektrycznego autobusu wynosi – według danych producenta – 600 kW, czyli około 816 KM. To powinno wystarczyć na osiągnięcie prędkość maksymalnej 70 km/h. Naładowany do pełna akumulator pozwala przejechać dystans około 300 kilometrów. Umieszczone w aluminiowej obudowie akumulatory można ładować zarówno prądem stałym, jak i zmiennym. W całym cyklu życia, w porównaniu do autobusu z silnikiem wysokoprężnym tej samej wielkości, K12A pozwoli zaoszczędzić do 360 tys. litrów paliwa.