mat.pras.

W samej Warszawie jeździ już ponad 1000 samochodów na minuty. Ale auta osobowe mają swoje ograniczenia. Kompletu mebli czy innych gabarytów się nimi nie przewiezie. Do tego potrzeba czegoś większego. Dostawczaka.

Wypożyczenie takiego pojazdu jest możliwe dzięki usłudze CityBee Big Carsharing, oferującej od niedawna samochody dostawcze na minuty. Firma szykuje się do wielkiego skoku – w połowie grudnia operator ogłosił olbrzymi przetarg na dostawę ponad 5 tys. samochodów wszystkich klas – od miejskich maluchów klasy „A” po kolejne auta dostawcze. To aż pięć razy więcej niż obecnie posiada. Wartość całego zamówienia szacowana jest na ponad 110 mln euro. Zgodnie z obecnymi trendami rynkowymi, w ofercie mają się pojawić także samochody elektryczne. – Przetarg pozwoli zrealizować plany firmy dotyczące ekspansji w Polsce, gdzie obecnie oferuje do wynajmu tylko samochody dostawcze. Nowe auta umożliwią także debiut z usługą na rynkach łotewskim i estońskim oraz odmłodzenie i rozbudowę floty dostępnej na Litwie  – czytamy w komunikacie City Bee.

mat.pras.

CityBee Big Carsharing działa poprzez aplikację na smartfony dostępną w sklepach Google Play (Android) i App Store (iOS), podobnie jak w przypadku osobówek. Po dokonaniu niezbędnych formalności rejestracyjnych, na ekranie pokażą się najbliższe wolne pojazdy. Wystarczy wtedy jedno kliknięcie, by zarezerwować wybrany samochód i dotrzeć do niego w maksimum kwadrans. Także poprzez aplikację otwiera się drzwi. Kluczyki już są w środku. Po zakończeniu jazdy i odstawieniu samochodu opłata pobierana jest automatycznie. Prawie wszystko odbywa się tak, jak przy wynajmowaniu osobówek. Prawie, bo ze względu na rozmiary pojazdów, są one dostępne tylko w wyznaczonych strefach. W końcu to ponad 6-metrowe auta, które nie wszędzie da się zaparkować.

CZYTAJ TAKŻE: Rośnie popularność car sharingu w Polsce. Ale do liderów nam daleko

– Od jakiegoś czasu obserwujemy rozwój carsharingu w Polsce i wykorzystując pozytywne doświadczenia z rynku litewskiego jako pierwsi, na taką skalę, zdecydowaliśmy się uruchomić usługę wynajmu samochodów dostawczych na minuty – mówi Bogdan Marszałek, country manager CityBee Polska. Na pierwszy ogień poszła Warszawa, w której można korzystać z 18 Fiatów Ducato. Pod koniec października po dziesięć Volkswagenów Crafterów pojawiło się w Krakowie, w Trójmieście oraz we Wrocławiu. Na początku listopada dziesięć kolejnych takich aut pojawiło się na Śląsku, pod koniec tego miesiąca doszedł Poznań z czternastoma Fiatami Ducato i Łódź z piętnastoma. Na początku grudnia na mapie pojawiły się kolejne punkty – Lublin, Białystok i Bydgoszcz – każdy z siedmioma Fiatami Ducato. Przedstawiciele firmy zapewniają, że to tylko początek, a już wkrótce usługa zostanie uruchomiona także w innych miastach Polski. W środę 19 grudnia kolejnych siedem aut ruszyło na ulice Szczecina.

mat.pras.

CZYTAJ TAKŻE: Wypożyczanie aut na minuty – kolejnych 300 hybrydowych Toyot w Warszawie

Wzrośnie także liczba aut dostępnych w tych miejscowościach, gdzie już można skorzystać z dostawczaków na minuty. – CityBee to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy potrzebują auta do dużego transportu. Zarówno dla osób fizycznych, które np. planują przeprowadzkę lub remont, jak i dla firm, które potrzebują większego samochodu tylko okazjonalnie i nie chcą ponosić kosztów zakupu lub leasingu – dodaje Marszałek. Stawki za czas użytkowania są zróżnicowane w zależności od długości wynajmu i wynoszą: 0,99 zł za minutę, 49 zł za godzinę, 219 zł za dzień lub 1299 zł za tydzień.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Top 10: Najczęściej kradzione samochody w Wielkiej Brytanii

Sprawdziliśmy, jakie samochody upodobali sobie złodzieje w Wielkiej Brytanii. Przez ostatnie dziewięć lat BMW ...

Tesla: Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów

Nowe warunki gwarancyjne dla wszystkich modeli Tesli dotyczą zespołów napędowych i baterii. Koniec z ...

Brakuje ponad 200 mln zł na dokończenie autostrady A1 pod Częstochową

Takiego czarnego scenariusza można było się spodziewać. Blisko dwa razy więcej od planowanego kosztorysu ...

Wyniki Grupy Volkswagen za rok 2020. Jest zysk i strategia elektryfikacji

Bliższą integracją marek, innowacjami, standaryzacją najważniejszych technologii oraz cięciem kosztów Grupa Volkswagena wypowiedział wojnę ...

Chiny są kluczowym krajem w strategii Seata

Seat chce zawojować rynek chiński. To kolejny krok w kierunku realizacji globalnej strategii rozwoju ...

Nissan x OPUS: Tydzień w plenerze z własnym prądem

Motoryzacje innowacje trafiają nie tylko pod maski samochodów. Przełomowe rozwiązania można spotkać także np. ...