Na podstawie danych z dziesięciu dni listopada można się spodziewać, że rejestracje w tym miesiącu wyniosą 2,8 tys. aut, co też jest bardzo dobrym wynikiem. – Całoroczna sprzedaż może wynieść 30 tys. samochodów – uważa dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska Maciej Taniewski. Po dziesięciu miesiącach cały rynek powiększył się o 13.3 proc.
DAF jest liderem na polskim rynku nowych samochodów cieżarowych / fot. DAF
Pomimo sygnałów o spadającej rentowności firm sektora transportowego na razie nie widać żadnych oznak spowolnienia – podkreśla Marcin Kardas z badającej ceny aut firmy Eurotax. Chociaż przewoźnicy narzekają na malejące marże i brak kierowców, liczba firm zajmujących się transportem międzynarodowym wzrosła w tym roku o 3,5 proc. do 35,8 tys., zaś samych ciężarówek o 6,4 proc., do 231,9 tys.
Sprzedaż samochodów ciężarowych według marek (I-X 2018 r. w tys.)
Źródło: PZPM | |
---|---|
DAF | 5,8 |
MAN | 5 |
Scania | 4,2 |
Mercedes-Benz | 3,6 |
Volvo | 3,6 |
Renault | 1,5 |
Iveco | 1,5 |
inne | 0,2 |
RAZEM | 25,2 |