Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że do końca tego roku ogłosi przetargi na ponad 90 kilometrów tras o wartości około 3,5 miliarda złotych.

Jak informuje GDDKiA w 2018 roku powstało ponad 80 km nowych dróg. Przetargi miały wartość około 2,2 mld zł. Jednak jeszcze do końca tego roku zostaną rozpisane kolejne na ponad 90 km tras o wartości około 3,5 mld zł. Przed 31.12 2018 DDDKiA ogłosi przetargi na następujące odcinki dróg: A18, S1, S11, S16, DK9, 28, 45, 75 i 78.

W komunikacie napisano: „Będziemy szukać wykonawców przebudowy południowej nitki obecnej DK18 by dostosować ją do parametrów autostrady na blisko 22-kilometrowym odcinku za węzłem Żary Zachód na DK12 i przed węzłem Iłowa na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 296, a także odcinka trasy S11 od Koszalina do Bobolic (47,7 km) oraz Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 (ponad 24 km)”.

GDDKiA przypomina, że kierowcy korzystają już z połączenia Białegostoku w ciągu S8 aż do obwodnicy Warszawy. Tym samym z Z Białegostoku do Berlina przejedziemy w 8 godzin. Kierowcy mogą również korzystać z ponad 100 km S3 w województwach lubskim i dolnośląskim. Do końca roku planowane jest otwarcie kolejnych 45 km tej trasy. Dzięki temu jadąc ze Szczecina na południe Polski będzie można ominąć Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę i Legnicę, przeciąć bezkolizyjnie autostradę A4 i dojechać do Bolkowa. Biegnąca wzdłuż zachodniej granicy niemal 500-kilometrowa droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego, fragment europejskiej trasy E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącej szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie.

Kolejne odcinki S3 są już projektowane i mają powstawać w 2021 i 2023 r. Dalsze odcinki S3 są już projektowane i będą powstawać sukcesywnie w 2021 i 2023 r. Południowy fragment S3 podzielono na dwa odcinki: węzeł Bolków – w. Kamienna Góra Północ mający ponad 16 km. Przebiega on przez pasmo Gór Wałbrzyskich m.in. w dwóch tunelach. Jeden z nich będzie miał długość ok. 2300 m, natomiast drugi ok. 320 m. Koszt budowy tego odcinka to ponad 1,5 mld zł, jego oddanie do ruchu jest planowane w pierwszej połowie 2023 r. Drugi, przygraniczny odcinek S3 w. Kamienna Góra Północ – w. Lubawka o długości ok. 15,3 km, zostanie udostępniony kierowcom w drugiej połowie 2021 r., a wartość robót wynosie prawie 880 mln zł.

Realizacja drogi ekspresowej S3 pomiędzy Legnicą a granicą państwa w Lubawce, a więc zarówno odcinków już oddanych jak i tych projektowanych, jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość całkowita projektu to 3,96 mld zł, z czego dofinansowanie wynosi 1,89 mld zł.

W budowie są dalsze odcinki S7. Kierowcy korzystają już niemal z połowy budowanego właśnie odcinka Chęciny-Jędrzejów (ok. 21 km) a kolejne 7 km zostanie udostępnione jeszcze w tym roku. Trwa budowa 8-kilometrowego odcinka od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej. Kolejne odcinki S7, 73 km od granicy z woj. warmińsko-mazurskim aż do obwodnicy Płońska, są już w toku. Mają zostać oddane w połowie 2021 roku.

W przygotowaniu jest ponad 57-kilometrowy odcinek od Płońska do obwodnicy Warszawy. Dla odcinka Płońsk – Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłoszony zostanie przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie). Projektanci pracują także nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów – Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji. S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23.

W ogłoszonych ostatnio przetargach na dokumentację znalazły się m.in.:
– S74 o łącznej długości ponad 130 km w woj. świętokrzyskim (przetarg na koncepcję programową, KP) i podkarpackim (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe)
– S6 Słupsk – Bożepole Wielkie oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej o łącznej długości ok. 111 km (przetarg na elementy KP)
– S12 Piaski – Dorohusk (bez obw. Chełma) niemal 60 km (przetarg na KP)
– DK7 Libertów, budowa dwupoziomowego węzła oraz przejścia podziemnego
– DK77 Sandomierz, most na Wiśle (materiały do decyzji środowiskowej)

Do ogłoszenia są jeszcze przetargi na:
– S17 Piaski – Hrebenne, ok. 120 km (KP)
– S6 Koszalin – Słupsk, ok. 45 km (elementy KP)
– S19 przebudowa do przekroju drogi 2+2 od Sokołowa Małopolskiego do Jasionki, na długości ok. 15 km

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Raport 2018 | Wynajem długoterminowy aut rośnie w siłę

Wynajem długoterminowy aut ma się dobrze jak nigdy dotąd. Branża z kwartału na kwartał ...

Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej elektryków i hybryd?

Samochody zelektryfikowane stają się coraz bardziej popularne. Najlepszym tego dowodem są dane sprzedażowe za ...

Wypożyczalnia samochodów Hertz złożyła wniosek o upadłość

Koronawirus pokona wiele firm w tym również giganta wypożyczeń pojazdów – Hertz. Przedstawiciele firmy ...

Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie. Tesla nr 1

Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w Europie wyniosła w kwietniu 31 500 sztuk. Jest to o ...

Koniec z targami samochodowymi we Frankfurcie?

Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA (Verband der Automobilindustrie) chce na początku przyszłego roku zdecydować, ...

Oszczędności i zmiany w Fordzie. Koniec z KA+, za to więcej SUV-ów

Mniej modeli benzynowych, ale więcej elektrycznych, współpraca z Volkswagenem, koniec Forda Ka+. Ford Europe ...