Marka skoncentruje się na mocnych silnikach benzynowych, pochodnych wersjach hybrydowych jak i napędzie elektrycznym. Porsche nigdy nie skonstruowało własnego diesla do samochodu osobowego. Oferowane od prawie dziesięciu lat silniki diesla pochodziły od innych marek koncernu Volkswagena. Szef Porsche Oliver Blume wypowiedział się w wywiadzie dla niemieckiego „Bild am Sonntag” o skreśleniu w przyszłości z oferty modeli z dieslem. Dodał jeszcze, że „afera z silnikami przysporzyła Porsche wiele kłopotów”.

""

Oliver Blume, szef marki Porsche.

moto.rp.pl

Według danych Porsche popyt na silniki wysokoprężne jest coraz mniejszy. W 2017 udział globalnie diesli wyniósł dla Porsche 12 procent. Faktem jest, że już od lutego 2018 roku klienci nie mogą konfigurować nowych samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Diesle oferowane były w modelach Cayenne, Macan i Panamera.

ZOBACZ TAKŻE: Marcin Gortat ambasadorem Porsche

Jak zapewnił Blume firma będzie robić wszystko żeby obecni użytkownicy Porsche z silnikami diesla byli zadowoleni ze swoich samochodów. Według informacji Bild am Sonntag również silniki wysokoprężne z Stuttgartu były manipulowane. Szczególnie chodzi tu o 13 500 egzemplarzy modelu Cayenne z dieslem V8, 4,2 litra.