Alfredo Altavilla, wiceszef FCA i dyrektor zarządzający Iveco
Alfredo Altavilla, wiceszef FCA i dyrektor zarządzający Iveco
fot. Jason Alden/Bloomberg

Alfredo Altavilla, wiceszef Fiat Chrysler Automobiles złożył dymisję. To reakcja na pominięcie go w awansie na stanowisko szefa koncernu.

Ta reakcja nie jest zaskoczeniem, bo Altavilla był najczęściej wymieniany jako człowiek, który miał objąć kierownictwo w FCA pod odejściu Sergio Marchionne wiosną 2019. Ale choroba genialnego menedżera, jakim był Marchionne, przyspieszyła bieg wypadków.

CZYTAJ TAKŻE: Fiat bez człowieka-legendy

Altavilli w FCA podlegały operacje koncernu w Europie, na Bliskim Wschodzie, oraz Afryce. Nadzorował również produkcję Fiata w fabrykach w Polsce, Turcji, Serbii oraz we Włoszech. Chętnie przyjeżdżał zresztą do polskich fabryk FCA w Tychach i Bielsku. Był także zwolennikiem powrotu produkcji Pandy do tyskiego zakładu.

Mike Manley, nowy dyrektor generalny FCA, wcześniej szef marek Jeep i Ram / fot. Daniel Acker/Bloomberg

W tej sytuacji nowy dyrektor generalny FCA, Mike Manley, który przejmie także obowiązki Altavilli, jest mocno osłabiony. Na razie nie ma informacji o tym, czy w firmie zostanie szef finansów Richard Palmer, który także był na krótkiej liście możliwych następców Marchionne. Z pewnością w najbliższą środę, kiedy Manley będzie przedstawiał szczegóły strategii FCA na najbliższe pięć lat, inwestorzy będą mieli do niego wiele pytań. A zwłaszcza jedno: czy będzie w stanie zatrzymać resztę zarządu, który stał za sukcesem koncernu. Szczegóły te miał przedstawić Sergio Marchionne, ujawniając wcześniej zarysy strategii podczas WZA w Turynie. Stąd oczekiwanie, że w środę poznamy podział modeli pomiędzy szczególne fabryki i okaże się, co ostatecznie ma być produkowane w Tychach.

CZYTAJ TAKŻE: Michael Manley, nowy dyr. generalny FCA: Charyzmatyczny przywódca

Tymczasem stan byłego szefa FCA pogarsza się. Jeszcze na początku lipca, już po operacji barku, konsultował się ze współpracownikami ze szpitala Kliniki Uniwersyteckiej w Zurichu i planował, że wyjdzie z niego w połowie miesiąca. Jednak w piątek 20 lipca Marchionne stracił przytomność i został podłączony do respiratora. Próby odłączenia aparatury w sobotę rano nie powiodły się. Z Marchionne w szpitalu są jego najbliżsi : synowie Alessio Giacomo i Jonathan Tyler oraz partnerka Manuela Battezzato, pracująca w dziale komunikacji FCA.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec z wyprzedzaniem się TIR-ów na A2

Włodarze autostrady wielkopolskiej wypowiedzieli wojnę tzw. „wyścigom słoni”. Na wybranym odcinku, zamontowane zostały kamery ...

Isuzu D-Max Arctic Trux: Mały Monster Truck

Pojazdy Isuzu nie są w miastach częstym widokiem. W końcu to samochody służące do ...

Nie będzie elektrycznego Ferrari

Samochody elektryczne mogą udawać sportowe, ale nie staną się nimi jeszcze przez długi czas. ...

Mercedes Klasy X: Koniec produkcji już po trzech latach

Koniec produkcji Mercedesa Klasy X. Pickup został wprowadzony na rynek w 2017 roku. Dawno ...

Rynek części może zyskać dzięki zmianie zachowań konsumentów

Dystrybutor części samochodowych ma za sobą rekordowy rok pod względem wyników. W 2020 roku ...

„Rzeczpospolita Moto Awards 2019”: Nagrody rozdane

Po raz pierwszy motoryzacyjny portal dziennika „Rzeczpospolita” – moto.rp.pl – przyznał branżowe wyróżnienia. Wśród ...