Reklama
Rozwiń
Reklama

Furgonetki Stellantis otrzymają wodorowy napęd

Stellantis, czyli połączone grupy PSA i FCA stawia na wodór. Zgodnie z zapewnieniami, w pierwszej kolejności ten napęd ma być wykorzystany w średniej wielkości samochodach dostawczych. Według zapowiedzi na rynku pojawią się już pod koniec 2021 roku.

Publikacja: 30.05.2021 11:18

Furgonetki Stellantis otrzymają wodorowy napęd

Foto: fot. AdobeStock

Według doniesień Reutersa, do końca tego roku mają zostać zaprezentowane i wprowadzone na europejskie rynki (zapewne wybrane) auta dostawcze wyposażone w ogniwa paliwowe zasilane wodorem. To rozwiązanie ma zagościć w autach od Peugeota, Citroena i Opla. W przypadku modeli aut osobowych, ma to nastąpić w późniejszym czasie. Dostawcze trojaczki – Peugeot Expert, Citroen Jumpy oraz Opel Vivaro z silnikami spalinowymi, montowane są we francuskich zakładach w Valenciennes. W 2020 roku grupa na całym świecie sprzedała blisko 130 tys. średniej wielkości samochodów dostawczych.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość motoryzacji – auta zasilane wodorem czy energią elektryczną z akumulatora?

""

Opel Vivaro e.

Foto: moto.rp.pl

Modele napędzane ogniwami paliwowymi będą montowane w Russelsheim w Niemczech. Wykorzystana zostanie do tego technologia opracowana przez Symbio, spółkę joint venture Michelin i Faurecia – informuje Reuters. Ogniwa paliwowe są jedną z alternatyw napędu przyszłości. Zasada działania tego napędu jest prosta. Dzięki reakcji wodoru z tlenem dochodzi powstania energii elektrycznej oraz wody jako środka ubocznego. W przypadku samochodów dostawczych, zastosowanie ogniw paliwowych wydaje się być sensownym rozwiązaniem. Auta w pełni elektryczne mają podstawową wadę – ciężkie zestawy akumulatorów, co wpływa na ładowność pojazdu oraz zasięg, który obecnie wynosi ok. 250 km.

CZYTAJ TAKŻE: UPS testuje elektryczne furgonetki

Reklama
Reklama
""

Citroen e-Jumpy

Foto: moto.rp.pl

Stellantis zapewnia, że furgonetki będą miały około 400 km zasięgu, a proces napełniania zbiornika wodorem będzie zajmować około trzech minut. Problemem z jakim zapowiedziane produkty się spotkać to brak odpowiednio rozbudowanej infrastruktury tankowania wodoru. W Niemczech takich punktów jest 90. We Francji 25. Jest to o wiele za mało, aby pokryć możliwości użytkowania wodorowych pojazdów na terenie całego kraju (czy to w Niemczech czy we Francji).

Według doniesień Reutersa, do końca tego roku mają zostać zaprezentowane i wprowadzone na europejskie rynki (zapewne wybrane) auta dostawcze wyposażone w ogniwa paliwowe zasilane wodorem. To rozwiązanie ma zagościć w autach od Peugeota, Citroena i Opla. W przypadku modeli aut osobowych, ma to nastąpić w późniejszym czasie. Dostawcze trojaczki – Peugeot Expert, Citroen Jumpy oraz Opel Vivaro z silnikami spalinowymi, montowane są we francuskich zakładach w Valenciennes. W 2020 roku grupa na całym świecie sprzedała blisko 130 tys. średniej wielkości samochodów dostawczych.

Reklama
Na drodze
Auta z Chin wjeżdżają na rynek wtórny
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama