fot. AdobeStock

Stellantis, czyli połączone grupy PSA i FCA stawia na wodór. Zgodnie z zapewnieniami, w pierwszej kolejności ten napęd ma być wykorzystany w średniej wielkości samochodach dostawczych. Według zapowiedzi na rynku pojawią się już pod koniec 2021 roku.

Według doniesień Reutersa, do końca tego roku mają zostać zaprezentowane i wprowadzone na europejskie rynki (zapewne wybrane) auta dostawcze wyposażone w ogniwa paliwowe zasilane wodorem. To rozwiązanie ma zagościć w autach od Peugeota, Citroena i Opla. W przypadku modeli aut osobowych, ma to nastąpić w późniejszym czasie. Dostawcze trojaczki – Peugeot Expert, Citroen Jumpy oraz Opel Vivaro z silnikami spalinowymi, montowane są we francuskich zakładach w Valenciennes. W 2020 roku grupa na całym świecie sprzedała blisko 130 tys. średniej wielkości samochodów dostawczych.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość motoryzacji – auta zasilane wodorem czy energią elektryczną z akumulatora?

Opel Vivaro e.

Modele napędzane ogniwami paliwowymi będą montowane w Russelsheim w Niemczech. Wykorzystana zostanie do tego technologia opracowana przez Symbio, spółkę joint venture Michelin i Faurecia – informuje Reuters. Ogniwa paliwowe są jedną z alternatyw napędu przyszłości. Zasada działania tego napędu jest prosta. Dzięki reakcji wodoru z tlenem dochodzi powstania energii elektrycznej oraz wody jako środka ubocznego. W przypadku samochodów dostawczych, zastosowanie ogniw paliwowych wydaje się być sensownym rozwiązaniem. Auta w pełni elektryczne mają podstawową wadę – ciężkie zestawy akumulatorów, co wpływa na ładowność pojazdu oraz zasięg, który obecnie wynosi ok. 250 km.

CZYTAJ TAKŻE: UPS testuje elektryczne furgonetki

Citroen e-Jumpy

Stellantis zapewnia, że furgonetki będą miały około 400 km zasięgu, a proces napełniania zbiornika wodorem będzie zajmować około trzech minut. Problemem z jakim zapowiedziane produkty się spotkać to brak odpowiednio rozbudowanej infrastruktury tankowania wodoru. W Niemczech takich punktów jest 90. We Francji 25. Jest to o wiele za mało, aby pokryć możliwości użytkowania wodorowych pojazdów na terenie całego kraju (czy to w Niemczech czy we Francji).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ponad 14,5 mld euro – tyle UE może zarobić na producentach samochodów

Rok 2021 jest coraz bliżej. To ważna data, ponieważ właśnie wtedy mogą zostać naliczone ...

Poczta Polska przejechała 150 tys. elektrykami

Poczta Polska od listopada 2019 roku eksploatuje 20 sztuk, elektrycznych Nissanów eNV200 finansowanych w ...

Niepewna przyszłość motoryzacji

Zbierają się czarne chmury nad przemysłem motoryzacyjnym. W przyszłości firmy będą sprzedawać mniej samochodów, ...

Internet wciąż nie dla nowych aut

Rozkręcająca handel w sieci epidemia koronawirusa mogłaby ożywić sprzedaż samochodów przez internet. Koncerny motoryzacyjne ...

Volvo Car Warszawa – ponad 400 sprzedanych samochodów

Istnieje dopiero od kilkunastu miesięcy, a już możemy mówić o jego sukcesie. Volvo Car ...

BP przejmuje sieć stacji ładowania na Wyspach

Paliwowy gigant szykuje się do przejęcia największego na Wyspach operatora ładowarek do aut elektrycznych. ...