Do roku 2021 w Niemczech zostanie uruchomionych 130 stacji tankowania wodoru. Obecnie jest ich 87. W Polsce pierwsza ma powstać za rok.

Na świecie aktualnie są 432 stacje, w tym 330 publicznie dostępnych. W samym tylko 2019 r. na całym globie powstały 83 nowe punkty tankowanie wodoru. W Europie działa obecnie 177 stacji. Francja jest numer dwa na Starym Kontynencie (26 stacji). W planach są kolejne 34 obiekty. Francuzi koncentrują się jednak na tankowaniu autobusów i flot pojazdów dostawczych, a mniej na publicznie dostępnych stacjach wodorowych. W Szwajcarii działają 4 stacje, a kolejnych 6 jest planowanych.

Stacja wodorowa w Berlinie.

W Azji działa 178 stacji wodorowych. 114 w Japonii i 33 w Korei. 27 punktów w Chinach jest używanych niemal wyłącznie do tankowania wodorem autobusów lub ciężarówek. Najbardziej ambitne plany rozbudowy w Azji ma Korea, gdzie ma powstać 40 nowych stacji. Większość z 74 stacji wodorowych w Ameryce Północnej znajduje się w Kalifornii (48). W 2019 r. Uruchomiono tam 4 nowe, a wdrażanych jest kolejnych 21. Do krajów, w których można tankować wodór dołączyły Malezja i Arabia Saudyjska.

CZYTAJ TAKŻE: Przyszłość to hybrydy napędzane wodorem i prądem

Wodorowa Honda Clarity Fuel Cell.

Tak wyglądają możliwości tankowania wodoru na świecie. Tymczasem w Polsce jesteśmy w punkcie zero. Nie ma nawet regulacji dotyczących wodoru, który póki co nie może nawet być uznany za paliwo, nie ma żadnych norm, a tym samym wodór nie może być sprzedawany na stacjach. Są co prawda plany miast, które przewidują zakup floty autobusów napędzanych ogniwami wodorowymi, ale te będą musiały poczekać. Strona biznesowa jest otwarta na wodorową energię, ale politycy mają inne rzeczy na głowie. Najlepsze jest to, że już teraz Orlen prowadzi sprzedaż wodoru na dwóch stacjach paliwowych w Niemczech, a w Czechach Unipetrol z Grupy Orlen uruchomi w tym roku trzy stacje wodorowe.

Hyundai i Toyota ogłosiły, że znacznie zwiększą produkcję samochodów wodorowych w 2020 roku. Japończycy właśnie pokazli nową generację wodorowego modelu Mirai. Toyota Motor Poland zarejestrowała nawet jeden egzemplarz napędzany ogniwami paliwowymi. Żeby ten samochód zatankować musi pojechać póki co na lawecie do Berlina i na niej wrócić.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes GLC F-Cell: Wodorowe testowanie rynku

Nowa generacja wodorowej Toyoty Mirai.
Tak wygląda pierwsza generacja Toyoty Mirai,

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przeprowadzka salonu Suzuki do Warszawy

Motocykliści mają zimową przerwę. To dobry czas na przeprowadzkę. Motors Warszawa to nowy, motocyklowy ...

Zakłady Volkswagena w Poznaniu

Polskie fabryki aut na wstecznym biegu

Spada produkcja samochodów w Polsce. O kondycji przemysłu motoryzacyjnego będą teraz decydować wytwórcy części ...

Volkswagen Atlas z nagrodą dla najlepszego dużego SUV-a w USA

Volkswagen Atlas już po raz drugi otrzymał tytuł Best Large Utility w konkursie Drivers ...

BMW M850i: Wszyscy będą się oglądać

Samochód o sportowych osiągach musi dawać frajdę z jazdy, ale nie tylko. Powinien cieszyć ...

Volkswagen zainwestuje 30 miliardów euro w elektromobilność

Koncern Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. ...

Na Wyspach wyprodukowano w kwietniu… 197 samochodów

W kwietniu produkcja brytyjskiej branży motoryzacyjnej okazała się aż o 99,7 proc. mniejsza niż ...