SparkCharge: Przenośna ładowarka do elektryka

Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze. Przynajmniej tak wynika z danych sprzedażowych. Wzrosty są nawet trzycyfrowe i nieustannie sytuacja w tym sektorze się zmienia. Mimo to w kraju, nie widać za dużo tego typu pojazdów.

Publikacja: 17.12.2019 10:29

SparkCharge: Przenośna ładowarka do elektryka

Foto: moto.rp.pl

Według licznika elektromobilności PSPA w Polsce jest 7884 pojazdów elektrycznych (w tym 4701 aut w pełni elektrycznych i 3183 hybryd typu plug-in) – stan na koniec października. Sytuacja nie wygląda zbyt kolorowo również pod względem stacji ładowania. Posiłkując się tym samym źródłem, w kraju jest obecnie 958 punktów ładowania z czego 287 to ładowarki DC, a 671 to AC. Odważni którzy zdecydowani się na zakup samochodu elektrycznego, krajowa sytuacja może to stanowić pewien problem. W końcu co zrobić, gdy w akumulatorze zaczyna brakować prądu, a punktu ładowania nie ma w pobliżu?

""

Foto: moto.rp.pl

Okazuje się, że jest rozwiązanie tego problemu. Wpadła na nie firma SparkCharge, która wypuściła przenośny akumulator przeznaczony do samochodów elektrycznych. Można powiedzieć, że jest to coś w postaci dużego powerbanku dla samochodu. Umożliwia on doładowanie pojazdu w dowolnie wybranym czasie i miejscu. „Awaryjny” akumulator ma pojemność 3,5 kWh i może zwiększyć zasięg pojazdu o mniej więcej 24 km. Co ciekawe zestaw akumulatorów można zwiększać – oznacza to, że jest to modułowe rozwiązanie. Tym samym maksymalnie można osiągnąć pojemność akumulatora nawet 17,5 kWh. Co ciekawe ładowanie trwa z prędkością ok. 1,6 km na minutę.

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucyjna bateria amerykańskiego startupu. Większy zasięg, krótsze ładowanie

Produkt ten umożliwia podładowanie pojazdu elektrycznego wyposażonego w złącze ChAdeMo. Produkt ten będzie też wyposażony w złącze CCS. Mini ładowarka składa się z akumulatora oraz modułu ładującego. Całkowita masa urządzenia (ładowarka + 1 akumulator) to 31 kg. Urządzenie można obsługiwać za pośrednictwem dedykowanej aplikacji, za której pośrednictwem można sprawdzić m.in. zużycie, wydajność, prędkość ładowania, temperaturę zestawu, jak też lokalizację.

Według licznika elektromobilności PSPA w Polsce jest 7884 pojazdów elektrycznych (w tym 4701 aut w pełni elektrycznych i 3183 hybryd typu plug-in) – stan na koniec października. Sytuacja nie wygląda zbyt kolorowo również pod względem stacji ładowania. Posiłkując się tym samym źródłem, w kraju jest obecnie 958 punktów ładowania z czego 287 to ładowarki DC, a 671 to AC. Odważni którzy zdecydowani się na zakup samochodu elektrycznego, krajowa sytuacja może to stanowić pewien problem. W końcu co zrobić, gdy w akumulatorze zaczyna brakować prądu, a punktu ładowania nie ma w pobliżu?

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.