Toyota testuje autonomiczne auta na drogach publicznych w Europie

Toyota rozpoczyna program testów zautomatyzowanej jazdy na drogach publicznych w Europie. Lexus LS będzie poruszać się po stałej trasie w Brukseli przez 13 miesięcy.

Publikacja: 13.07.2019 01:04

Toyota testuje autonomiczne auta na drogach publicznych w Europie

Foto: moto.rp.pl

Japoński producent początkowo przeprowadzał testy na zamkniętym terenie ośrodka badawczego. Teraz systemy AD (Automated Drive – zautomatyzowana jazda) muszą sprawdzić się w prawdziwym ruchu. Przez następne 13 miesięcy Lexus LS będzie jeździł jedną, zdefiniowaną trasą w stolicy Belgii. Limuzyna Lexusa ma zamontowany system AD na dachu. Obejmuje LIDAR (Light Detection and Ranging), radar, kamery i precyzyjny system pozycjonowania.

""

moto.rp.pl

Podczas podróży „operator” auta siedzi cały czas za kierownicą i monitoruje system AD. Może również interweniować w dowolnym momencie jazdy. Zebrane dane zostaną włączone do europejskiego projektu badawczego „L3Pilot”. Do programu dołączyło 34 partnerów, producentów samochodów, dostawców i instytutów badawczych. Czas trwania projektu, który rozpoczął się w 2017 r., wynosi cztery lata. Uczestniczy w nim około 1000 kierowców w 100 pojazdach w dziesięciu krajach europejskich. Program finansuje Unia Europejska.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota będzie produkować w Polsce silniki dla Suzuki

""

moto.rp.pl

Japoński producent początkowo przeprowadzał testy na zamkniętym terenie ośrodka badawczego. Teraz systemy AD (Automated Drive – zautomatyzowana jazda) muszą sprawdzić się w prawdziwym ruchu. Przez następne 13 miesięcy Lexus LS będzie jeździł jedną, zdefiniowaną trasą w stolicy Belgii. Limuzyna Lexusa ma zamontowany system AD na dachu. Obejmuje LIDAR (Light Detection and Ranging), radar, kamery i precyzyjny system pozycjonowania.

Podczas podróży „operator” auta siedzi cały czas za kierownicą i monitoruje system AD. Może również interweniować w dowolnym momencie jazdy. Zebrane dane zostaną włączone do europejskiego projektu badawczego „L3Pilot”. Do programu dołączyło 34 partnerów, producentów samochodów, dostawców i instytutów badawczych. Czas trwania projektu, który rozpoczął się w 2017 r., wynosi cztery lata. Uczestniczy w nim około 1000 kierowców w 100 pojazdach w dziesięciu krajach europejskich. Program finansuje Unia Europejska.

Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił