Volvo Cars świętuje 60. rocznicę dzielenia się technologiami bezpieczeństwa, otwierając innym producentom dostęp do zasobu danych cyfrowych.

Volvo Cars po raz pierwszy udostępnia swą wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa w centralnej cyfrowej bibliotece i zachęca branżę motoryzacyjną do jej wykorzystywania. Volvo za darmo całkowicie podzieli się z innymi producentami wiedzą, którą zdobywało przez kilkadziesiąt lat badań. Wszystko to ma na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach.

Bezpieczeństwo w Volvo zawsze odgrywało kluczową rolę.

Wprowadzony przez Volvo w roku 1959, trzypunktowy pas bezpieczeństwa uratował, według szacunków badaczy, ponad milion ludzi na całym świecie. Ocaleni to nie tylko kierowcy Volvo, ale także kierowcy i pasażerowie aut innych marek, które za zgodą Volvo skopiowały to rozwiązanie. Szwedzi nie skorzystali ze sposobności, aby zbić fortunę na patencie trzypunktowego pasa bezpieczeństwa. Zamiast na nim zarabiać i ograniczyć jego stosowanie udostępnili bezpłatnie swoje rozwiązanie całej branży motoryzacyjnej.

Aby uczcić ten kamień milowy i podkreślić, że tradycja dzielenia się wiedzą jest ważniejsza od patentów i fizycznych produktów, Volvo Cars uruchomiło Project E.V.A. Inicjatywa ta jest ucieleśnieniem 60 lat dzielenia się wynikami badań nad bezpieczeństwem samochodowym z całym światem, ale również podkreśla całej branży pewne luki w zakresie rozwijania projektów motoryzacyjnych.

Mamy dane o dziesiątkach tysięcy wypadków drogowych, które miały miejsce w realnym świecie, dzięki czemu możemy sprawić, by nasze auta były tak bezpieczne, jak to możliwe w każdej sytuacji drogowej – mówi profesor Lotta Jakobsson, jeden z czołowych ekspertów bezpieczeństwa Volvo Cars. – Oznacza to, że nasze auta są projektowane z myślą o chronieniu ludzi, niezależnie od płci, wzrostu czy figury, nie tylko tzw. „przeciętnych osób” reprezentowanych przez manekiny badawcze.

Project E.V.A. – inicjatywa jest ucieleśnieniem 60 lat dzielenia się wynikami badań nad bezpieczeństwem samochodowym z całym światem

Project E.V.A. ilustruje na podstawie własnych danych badawczych Volvo Cars oraz kilku innych programów testowych, że kobiety są bardziej narażone na niektóre obrażenia w wypadkach samochodowych. Na przykład różnice w anatomii i sile mięśni karku między przeciętną kobietą a mężczyzną sprawiają, że kobiety są bardziej narażone na urazy typu urazy szyjnego odcinka kręgosłupa, często pojawiające się, gdy w tył auta z dużą prędkością wjeżdża inny pojazd.

ZOBACZ TAKŻE: Volvo V60 Cross Country D4 AWD: Kombi lepsze od SUV-a

W oparciu o te badania i własne dane z wypadków, Volvo stworzyło wirtualne manekiny do testów zderzeniowych, aby lepiej rozumieć te wypadki i opracować technologie bezpieczeństwa, które pomogą chronić w równym stopniu mężczyzn, jak i kobiety. Pierwszą technologią opracowaną w wyniku tego programu był WHIPS zabezpieczający przed obrażeniami odcinka szyjnego kręgosłupa wprowadzony w roku 1998.

W latach 80-tych Volvo zaczęło się skupiać na uderzeniach bocznych po tym jak mnóstwo ludzi odniosło poważne obrażenia w takich wypadkach ze względu na niewielką odległość między punktem uderzenia, a ciałem pasażera. W efekcie w latach 90-tych przeprowadzono szereg innowacji, jak system ochrony w zderzeniach bocznych SIPS, boczne airbagi i kurtyny powietrzne. Wszystkie te innowacje, bazujące na danych badawczych Volvo, są dziś standardem w branży.

SIPS – Side Impact Protection System .

Badania Volvo Cars wykazały, że urazy lędźwiowego odcinka kręgosłupa dotyczą wszystkich pasażerów, niezależnie od płci i rozmiarów ciała. Dogłębniejsze analizy i badania przeprowadzone przez markę skupiają się na niebezpieczeństwach związanych z wypadnięciem pojazdu z drogi. Technologie, które opracowano na ich podstawie, wprowadzono po raz pierwszy wraz z premierą w nowym modelu XC90, a potem we wszystkich modelach bazujących na platformie SPA – to konstrukcje pochłaniające energię w fotelach, wykraczające daleko poza wymogi przepisów dla producentów aut.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kia ProCeed: A ich okrzyk brzmiał – odwagi!

Kiedy Kia wyciągnęła z kapelusza Stingera, wszystkim opadły szczęki. No bo niby jak to, ...

Tesla 3

Tesla 3 wchodzi do produkcji. Będzie hitem sprzedażowym?

W tym tygodniu z taśm montażowych zjedzie długo oczekiwana Tesla 3. W przyszłym roku ...

Skoda Kodiaq

Nowe modele Skody podbiją polski rynek

Skoda ma za sobą wyjątkowo dobre półrocze. Przez pierwsze sześć miesięcy tego roku dostarczyła ...

Top 20: Czym jeżdżą Włosi

Jakie samochody kupują Włosi? Okazuje się, że lubią nie tylko produkty rodzimej motoryzacji, ale ...

Bez kierowcy po parkingu

Volkswagen testuje na lotnisku w Hamburgu samoparkujące samochody. Już za kilka lat ludzkość pozbędzie ...

Seat pracuje nad pozyskaniem paliwa ze śmieci

Seat dołączył do projektu „Life Landfill Biofuel”, którego celem jest pozyskanie alternatywnego paliwa – ...