www.daimler.com

Daimler i dostawca podzespołów Rober Bosch zaczną za kilka miesięcy testowanie pojazdów nie wymagających kierowania, tzw. robo-taxi — powiedzieli szefowie obu firm.

Właściciel Mercedesa-Benza i Bosch postanowili w 2017 r. wspólnie pracować nad pojazdami autonomicznymi, aby przyspieszyć ich produkcję i dołączyć do rosnącego grona rywali robiących to samo. — Do testowania tych pojazdów na ulicach dojdzie w najbliższych miesiącach — powiedział tygodnikowi „Automobilwoche” prezes Boscha, Volkmar Denner, nie podając innych szczegółów.

Umowa największego na świecie producenta samochodów segmentu premium z Boschem, największym dostawcą komponentów, stanowi przeciwwagę dla nowych podmiotów w przemyśle motoryzacyjnym w rodzaju takich firm jak Uber czy Didi, które również pracują nad autami autonomicznymi. W styczniu firma Waymo z grupy Alphabet podała o rozpoczęciu testowania takich pojazdów w Atlancie, zwiększając do 25 sztuk sprawdzanie takich samochodów w amerykańskich miastach.

Firmy technologiczne i producenci samochodów chcą dostosować do zmieniającego się krajobrazu w motoryzacji, bo konsumenci coraz częściej korzystają ze smartfonów dla zlokalizowania, wezwania i wypożyczenia pojazdów zamiast kupowania ich.

– Poza pojazdami o wysokim poziomie 3 autonomiczności będziemy też wprowadzać na ulice w możliwej do przewidzenia przyszłości w pełni autonomiczne pojazdy poziomu 4-5 — powiedział temu samemu tygodnikowi wiceszef Daimlera i główny strateg Mercedesa-Benza, Wilko Stark.

Poziom 3 wymaga w dalszym ciągu kierownicy i człowieka, który przejmie prowadzenie, jeśli samochód natrafi na jakiś problem, poziom 4 zakłada jazdę bez kierującego po specjalnych pasach, a poziom 5 pełnej autonomiczności nazywany „eyes off, brains off” (bez patrzenai, bez myślenia) nie wymaga nawet istnienia kierownicy.

– Duża różnica między nimi i konkurentami polega na tym, że my zakładamy od samego początku nasz pojazd jako robo-taxi, a nie od strony zestawu technologicznego montowanego w seryjnym pojeździe. Nie będziemy mieć zastępczego rozwiązania — stwierdził Stark.

Mogą Ci się również spodobać

Szef Ford of Europe napisał list otwarty do polskich polityków

Stuart Rowley, prezes Ford of Europe wystosował list otwarty do ministrów resortów handlu państw ...

Na drogach więcej starych aut

Rośnie prywatny import używanych samochodów. I to coraz starszych. Średnia ich wieku zbliża się ...

30 Volkswagenów dla strażaków

Volkswagen Financial Services przekazał pierwsze samochody dla Ochotniczej Straży Pożarnej z całej Polski. Auta ...

Volvo idzie na zwarcie z Teslą

Od 2030 roku Volvo będzie sprzedawało wyłącznie auta elektryczne i tylko przez internet. I ...

DS7 Crossback: Zasługuje na uznanie

Rynek SUVów jest coraz bardziej obfity. Dotyczy to zarówno tradycyjnych pojazdów, jak i tych ...

Ford Mustang Mach e: Wyciekły zdjęcia elektrycznego Mustanga

Dzień przed premierą wyciekły zdjęcia elektrycznego crossovera Forda, który nosi niezręczną nazwę Mustang Mach ...