Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Podczas olimpiady w Japonii w roku 2020 gości mają wozić autonomiczne taksówki. Pierwszy tego typu pojazd jest już testowany. Póki co, dla bezpieczeństwa, z prawdziwym kierowcą.

W 2020 roku w stolicy Japonii Tokio będą organizowane Letnie Igrzyska Olimpijskie. Miasto chce w tym czasie pokazać wiele nowych technologii i zaprezentować się także jako stolica nowoczesnych rozwiązań. Jednym z nich mają być testowane właśnie autonomiczne taksówki.

ZOBACZ TAKŻE: Producent odkurzaczy zbuduje samochody elektryczne

Projekt wdraża japońska firma ZMP (Zero Moment Point), zajmująca się m.in. budowaniem humanoidalnych robotów oraz wytwarzaniem podzespołów dla autonomicznych samochodów wspólnie z lokalnym przedsiębiorstwem taksówkowym. Hybrydowy model Toyoty Estimy przebudowany został na pojazd autonomiczny, a projekt otrzymał nazwę RoboCar-Taxi. Komputerowy system do autonomicznej jazdy został wbudowany do samochodu w 2017 roku. Auto jeździ już z wybranymi, doświadczonymi kierowcami i przez cały czas uczy się stylu jazdy i tras.

Autonomiczne taksówki wyróżniają się kamerami wbudowanymi dookoła auta.

Z powodów bezpieczeństwa za kierownicą autonomicznej Toyoty zasiada jeszcze kierowca. Jednak w zasadzie już teraz samochody biorące udział w testach mogłyby poruszać się w pełni samodzielnie. Taksówka zamawiana jest przez aplikację w telefonie. Auto znajduje drogę do klienta i po przybyciu automatycznie otworzy drzwi. Po wejściu pasażer na wbudowanym tablecie potwierdza cel. Płatność może odbyć się przez aplikację wbudowaną w tablecie lub zostanie pobrana automatycznie z konta.

Auta w fazie testu jeżdżą z kierowcą, który kontroluje zachowania samochodu

Autonomiczna taksówka przewiozła do tej pory około 1500 pasażerów. Po fazie próbnej, która ma zakończyć się we wrześniu 2018 roku, RoboCar-Taxi ma być pierwszy raz wysłany w trasę bez kierowcy.

Taksówki w Japonii są bardzo specyficzne. Pedantycznie czyste auta mają otwierane przez kierowcę tylne drzwi. Pasażer nigdy nie otwiera i zamyka ich sam. Na fotelach położone są śnieżnobiałe, koronkowe narzuty, a kierowcy jeżdżą w specjalnych mundurkach i bardzo często w białych rękawiczkach.

Japoński kierowca taksówki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektryczne Volkswageny mają być tańsze od Tesli

Dla rodziny I.D. koncern Volkswagena zbudował nową platformę MEB. Już w 2019 roku pojawią ...

Używane hybrydy: czy jest się czego bać?

Rosnąca popularność aut hybrydowych jest faktem. Dlaczego? Bo zapewniają – wedle producentów – niskie ...

Francuzi jednak bronią Ghosna. Zostaje na czele Renault

We wtorek późnym wieczorem Francuzi zdecydowali się na obronę oskarżonego o oszustwa podatkowe w ...

Scala zmienia Skodę

Skoda ujawniła pierwsze zdjęcia wnętrza nowego modelu Scala, wzorowanego na samochodzie koncepcyjnym Vision RS. ...

Wideo | Miko Marczyk: Awans na szczyt ze Skodą

Miko Marczyk to młody, ambitny kierowca rajdowy, który ściga się Skodą Fabią R5. Opowie ...

Ferrari LaFerrari

Jakimi samochodami jeżdżą najlepiej opłacani piłkarze świata?

Unikający podatków Leo Messi wydał 32 mln euro na auto bez pasów bezpieczeństwa, a ...