W momencie debiutu na polskim rynku, Mercedes zaoferował trzy silniki wysokoprężne i jeden benzynowy.
Za kilka miesięcy ofertę uzupełni hybryda typu plug-in oparta na jednostce wysokoprężnej. W jej przypadku zasięg w trybie bezemisyjnym może wynieść nawet 80 kilometrów. Żaden z konkurentów z metką premium nie ma w swojej ofercie takiego pojazdu.
Klucz do sukcesu stanowi E-Active Body Control. Pneumatyczne zawieszenie działa na każde koło niezależnie, co gwarantuje bardzo wysoki komfort jazdy po nierównych drogach.
Kolejną innowacją są w pełni LED-owe, aktywne reflektory wykonane w technologii Multibeam. Snop światła podąża za skrętem kierownicy, a w trybie drogowym oświetla jezdnię na dystansie nawet 650 metrów przed pojazdem.
Cyfrowy kluczyk można przenieść do smartfona. Wystarczy zbliżyć telefon do czujnika, by samochód odryglował zamki. Dodatkowo, ulubione aplikacje można przenieść na centralną jednostkę multimedialną.
Zaawansowany system MBUX obejmuje również nawigację, jakiej na rynku dotąd nie było.
Kamera zabudowana na wysokości lusterka nagrywa w czasie rzeczywistym przestrzeń przed samochodem i przenosi ją na 12,3-calowy ekran centralny przy konieczności wykonania manewru. Dzieje się to podczas wolniejszej jazdy przed skrzyżowaniem lub w gąszczu wąskich uliczek. System nanosi na obraz strzałki kierunkowe i informacje dotyczące numerów budynków lub punktów POI.
Klient może wybierać między rozmaitymi wzorami aluminiowych obręczy w rozmiarze od 20 do 22 cali.
ZOBACZ TAKŻE: 10 faktów o nowym Mercedesie GLE
GLE w połączeniu z 245-konnym silnikiem diesla został wyceniony na 269 tysięcy złotych. Pakiet AMG należy do wyposażenia seryjnego niezależnie od wersji silnikowej.