Jak Polacy finansują zakup nowych samochodów? Z jakich narzędzi i z jakich źródeł finansowania najczęściej korzystają?
W badaniu „Sytuacja na rynku consumer finance” za IV kwartał 2023 roku przeprowadzonym przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce zauważono kolejny wzrost zainteresowania finansowaniem zakupu nowych samochodów. Możemy skoncentrować się na rynku aut luksusowych, który obecnie stanowi nasze główne pole działania. W tej przestrzeni widzimy, że około 80 proc. transakcji opiera się na leasingu operacyjnym. Następnie mamy około 10 proc. zakupów gotówkowych, a kolejne 10 proc. to kredyty, które są zazwyczaj kojarzone z klientami indywidualnymi. Warto zauważyć, że wśród klientów decydujących się na leasing przeważają klienci biznesowi.
Czy to oznacza, że na zakup luksusowych samochodów, takich, jakie oferuje JLR, decydują się głównie firmy i przedsiębiorstwa?
Tak. Przy czym mówiąc o kliencie biznesowym, mam tu na myśli wszystkie podmioty, od „selfemployment”, czyli od jednoosobowych działalności gospodarczych, po duże firmy. Czyli wszyscy ci, którym zależy na dostępie do samochodów luksusowych na swoje potrzeby przy jednoczesnej możliwości odliczenia kosztów. Leasing operacyjny stał się najdostępniejszą i najelastyczniejszą formą finansowania, dlatego stanowi sporą przewagę. Korzyści podatkowe oraz ta elastyczność finansowa pozwalają firmom efektywnie zarządzać swoją mobilnością i flotą pojazdów, jednocześnie spełniając ich potrzeby biznesowe i reprezentacyjne.
Range Rover to luksus. Cena najdroższej wersji startuje od kwoty 1 465 000 zł