W Monroe European Engineering Center pracuje prawie 240 inżynierów Tenneco Ride Control i AST, których praca wspiera szereg czołowych światowych producentów pojazdów, a także zakłady Performance Solutions w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce. Wśród głównych produktów projektowanych i zatwierdzanych w nowym centrum można wyróżnić amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły Monroe Intelligent Suspension. Technologie te znajdują się w milionach pojazdów osobowych, ciężarówek, autobusów, przyczep, ale mają też inne zastosowania. Zakład jest również odpowiedzialny za projektowanie szerokiej gamy podstawowych komponentów – między innymi systemów zaworów, systemów prowadzenia i uszczelniania oraz części strukturalnych i materiałów – występujących w amortyzatorach Monroe OE Solutions i Monroe Intelligent Suspension. Ponadto nowe centrum nadzoruje europejskie działania „ride work”, w ramach których inżynierowie firmy Tenneco współpracują z producentami pojazdów w celu przetestowania i sfinalizowania pracy nad zaworami amortyzatorów przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu.
Czytaj więcej
Pierwszy kwartał roku okazał się wyjątkowo dobry dla Ferrari. Włoska marka sportowych samochodów poprawiła wszystkie kluczowe wskaźniki finansowe względem tego samego okresu rok wcześniej.
– Ten imponujący nowy obiekt pozwala zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększyć prędkość i wartość wprowadzanych technologii w imieniu globalnych OEM-ów – powiedział Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny działu Ride Control. W związku z tym projektem firma Tenneco zainwestowała w najnowocześniejsze technologie z zakresu komputerowego wspomagania projektowania (CAD) oraz inżynierii (CAE), a także inne rozwiązania wymagane do rozwoju systemów mechanicznych, elektronicznych i hydraulicznych. Warsztat o powierzchni 5330 m2 jest wyposażony w narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie i testowanie prototypów wszystkich rodzajów pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu oraz komputerowe symulacje działania komponentów i produktów. Dzięki otwarciu Monroe European Engineering Center firma Tenneco obsługuje teraz klientów Ride Control i AST przez sieć pięciu zaawansowanych technologicznie obiektów znajdujących się w Gliwicach, Monroe w stanie Michigan, (USA), Ermui w Hiszpanii; Sint-Truiden w Belgii oraz Pekinie w Chinach.
Czytaj więcej
Z salonów Forda zniknie wiele dobrze znanych modeli, ale za to pojawi się kilka innych jak np. model, który podbił w 2022 roku Amerykę czyli Ford Bronco. Do 2030 roku wszystkie nowe Fordy będą miały wyłącznie napęd elektryczny.