Koncern zawiesił w kwietniu 2020 wypłacanie dywidendy i skup swych akcji z wolnego rynku, gdy pandemia zmniejszyła sprzedaż oraz produkcję i zmusiła koncern do zachowania gotówki na czas kryzysu. Pierwsza dywidenda w wysokości 9 centów od akcji zwyklej zostanie wypłacona 15 września - informuje Reuter. Mary Barra, prezes GM wyjaśniła, że postępy w zakresie rozwoju elektrycznych modeli i w tworzeniu infrastruktury produkcji baterii, „w dwóch zasadniczych inicjatywach strategicznych przyczyniły się do poprawy widoczności i zwiększyły nasze zaufanie w zdolność finansowania wzrostu z jednoczesnym zwrotem kapitału akcjonariuszom”.
Czytaj więcej
Toyota ogłosiła program odkupu akcji. Japończycy planują odkupić do 80 mln własnych akcji. Skup rozpoczął się 24 marca i zakończy prawdopodobnie 31 marca.
Informacja koncernu zaowocowała zwyżką akcji o 2 proc. w obrocie przed sesją. W tym roku akcje GM staniały o 33 proc. mimo optymistycznej prognozy zysków i zapewnienia inwestorów, że zakłócenia w produkcji z powodu niedoboru półprzewodników są coraz mniejsze. W ubiegłym roku koncern zwiększył plany nakładów na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych do 35 mld dolarów do 2025 r. W ten sposób GM stara się zmniejszyć dystans do lidera na rynku e-aut w USA - Tesli. Teraz GM poinformował również, że wznowi skup swych akcji zwykłych z rynku, rada dyrektorów zwiększyła ten program z pozostałych 3,3 mld dolarów do 5 mld. Również Ford ogłosił o przywróceniu wypłaty dywidendy na poziomie sprzed pandemii po 15 centów od akcji.
Czytaj więcej
Jeszcze nigdy Skoda nie miała tak dopracowanego modelu w tej klasie. Nowa Fabia udowadnia też, że nowoczesne auto nie musi być zelektryfikowane.