Prezes Roland Krüger spodziewa się utrzymania tej dynamiki w całym roku wraz z premierą nowego nowego auta tej marki w USA, na największym jej rynku. — Produkcja nowej wersji modelu sprzedającego się najlepiej — Q50 — zaczęła się właśnie w Japonii, limuzyna będzie wkrótce dostępna w Stanach, a potem na innych rynkach — wyjaśnił.
Infiniti sprzedała w maju 19 565 samochodów, a od początku roku 104 512.
W Polsce firma zanotowała największą dynamikę wzrostu w rynku premium. Sprzedaż w maju 59 aut oznacza wzrost aż o 168 proc. wobec maja 2016. Po pięciu miesiącach roku z salonów Infiniti w Polsce wyjechało 380 samochodów, o 124 proc. więcej niż przed rokiem.
Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP przyczyn tak wysokiej dynamiki sprzedaży upatruje w rozbudowie sieci dealerskiej oraz stale rosnącym zainteresowaniu najmniejszym w gamie modelem Q30. Podkreśla jednocześnie, że sprzedaż nowego coupé Q60 lokuje polski rynek w ścisłej europejskiej czołówce. Udział Polski w sprzedaży tego modelu od stycznia do maja przekroczył 11proc..
Odrębnie Nissan podał o zwiększeniu sprzedaży w Chinach w maju o 5,7 proc. do 112 085 sztuk, po poprawie w kwietniu o 9,5 proc. Po 5 miesiącach sprzedał w tym kraju 531 756 pojazdów (+6,2 proc.).