Niemcy zaprezentowali swojego najnowszego SUV-a EQE w Paryżu w Muzeum Rodina, a nie na równolegle odbywających się targach motoryzacyjnych, które rozpoczęły się 17 października i potrwają do niedzieli 23 października. Jak powiedział Ola Kallenius, szef Mercedesa podczas prezentacji nowego modelu SUV EQE to, jego zdaniem „bardziej dynamiczny” niż większy SUV EQS. Seryjna produkcja rozpocznie się w grudniu w fabryce Mercedesa w Vance w Alabamie w Stanach Zjednoczonych. Wyjeżdża stamtąd już właśnie SUV EQS. Oba pojazdy będą eksportowane do Europy z USA. Zakład nie przerwie z tego powodu produkcji odpowiedników benzynowych, GLS i GLE. Baterie będą montowane w fabryce Mercedesa w hrabstwie Bibb (Georgia).
Mercedes EQE SUV
SUV EQE, którego cena wyjściowa wyniesie około 70 tys. euro będzie miał zasięg 590 km. Sprzedaż rozpocznie się pod koniec tego roku. Jest to czwarty model wykorzystujący nową platformę EV Mercedesa, która stanowi również podstawę flagowego sedana EQS. — To kolejny dowód, że realizujemy naszą strategię, aby pod koniec tej dekady przejść na auta wyłącznie z e-napędem — mówił Kallenius, który podczas prezentacji był wyjątkowo zrelaksowany. Jaki był tego powód? Taki, że globalna sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych (BEV) Mercedesa wzrosła w trzecim kwartale o 115 procent w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. SUV EQE jest wyposażony w akumulator o pojemności 90 kWh. Moc wyjściowa wynosi 215 lub 300 kW.
Czytaj więcej
Producenci samochodów są zmuszenie wprowadzić do końca dekady napęd elektryczny w większości swoich modeli. Będą potrzebować baterii, więc inwestują w nowe fabryki, głównie w USA. Do 2026 roku przeznaczą na to ponad 50 mld dolarów - szacuje specjalistyczna firma AlixPartners.
Mercedes EQE SUV