Od trzech lat topowy SUV BMW X7 jest na rynku. Teraz, tuż przed półmetkiem cyklu modelowego, wprowadzono zmiany, które naprawdę zasługują na miano modernizacji. Lifting wykracza daleko poza zwykłe, lekkie "przypudrowanie nosa". Nowy model odróżnicie od starego na pierwszy rzut oka. W niektórych szczegółach stylistycznych duży SUV nawiązuje do przyszłej serii 7, dzięki czemu jeszcze wyraźniej odróżnia się od mniejszego X5.

Wąskie światła, duży grill, masywny zderzak. Nowy wygląd X7 jest bardziej groźny. Główne reflektory, oddzielone od zgrupowanych na górze świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów, są zgrupowane w osobnej obudowie poniżej i w ciągu dnia są prawie niewidoczne. Nowy jest również cały przedni zderzak. Nowością jest oświetlenie LED "Iconic Glow" czyli świecący wlot powietrza, za który trzeba będzie zapłacić dodatkowo, z wyjątkiem modelu X7 M60i xDrive. Za to modyfikacje z tyłu są znacznie mniejsze.

BMW X7

BMW X7

mat. prasowe

Wnętrze X7 zostało gruntownie odnowione. Główne zmiany to update do najnowszych systemów informacyjno-rozrywkowych i systemów operacyjnych. Jest więc duży zakrzywiony wyświetlacz znany chociażby z elektrycznego iX. Łączy on w sobie w pełni cyfrowe instrumenty o przekątnej ekranu 12,3 cala z 14,9-calowym wyświetlaczem centralnym wykorzystującym najnowszy system BMW OS 8. Zniknęła również dźwignia automatycznej skrzyni biegów, którą zastąpił mały przełącznik, a obok niej umieszczono elementy sterujące iDrive.

Czytaj więcej

BMW przejmuję markę Alpina. Początek końca kultowej firmy

W momencie wprowadzenia na rynek BMW X7 dostępne są trzy silniki, wszystkie wyposażone w technologię mild hybrid. Najważniejszą rolę odgrywa nowa ośmiobiegowa skrzynia Steptronic, z którą współpracuje silnik elektryczny, dodatkowo zwiększający siłę napędową o maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm i mocy do 12 KM. Ponieważ dzięki temu systemowi nowy X7 może pokonywać nawet bardzo krótkie odcinki wyłącznie z napędem elektrycznym, podobnie jak w samochodach elektrycznych zastosowano akustyczną ochronę pieszych.

mat. prasowe

Podstawę stanowią dwa rzędowe silniki sześciocylindrowe o pojemności skokowej 3 litrów w modelach X7 xDrive40i i xDrive40d. W modelu X7 debiutuje najnowsza wersja silnika benzynowego z modelu xDrive40i. Moc silnika została zwiększona o 47 KM do 380 KM, a maksymalny moment obrotowy jest teraz wyższy o 70 Nm i wynosi 520 Nm. Dzięki dodatkowej mocy czas przejazdu przez zero do setki został skrócony o 0,5 sekundy do 5,8 sekundy. Silnik wysokoprężny o mocy 340 KM (moc systemowa z układem hybrydowym typu mild hybrid 352 KM) został szczegółowo zmodyfikowany i rozpędza ciężkie X7 z miejsca do 100 km/h w ciągu 6,1 s. We wszystkich modelach zastosowano funkcję launch control.

BMW X7

BMW X7

mat. prasowe

Topowym modelem jest odmiana M60i, w której moc (530 KM) i moment obrotowy (750 Nm) odpowiadają poprzedniemu modelowi M50i. Silnik V8 o pojemności 4,4 litra z doładowaniem twin-turbo jest standardowo połączony z głośnym sportowym układem wydechowym. Czas sprintu do setki wynosi 4,7 sekundy i jest porównywalny z czasem osiąganym przez poprzednika, model M50i V8 xDrive.

BMW X7 M60i

BMW X7 M60i

mat. prasowe

Jeśli chodzi o systemy wspomagania, w nowym modelu wprowadzono kilka funkcjonalnych udoskonaleń. Np. system ostrzegania przed kolizją z przodu posiada teraz funkcję wykrywania zagrożenia przy skręcie w prawo, gdy rowerzyści i piesi zbliżają się równolegle do pasa ruchu. Podczas skrętu w lewo system rozpoznaje nadjeżdżający ruch i może również zapobiec skrętowi, hamując, jeśli istnieje ryzyko kolizji. Opcjonalny system Driving Assistant Professional został rozszerzony o funkcje rozpoznawania świateł drogowych i asystenta jazdy po autostradzie. Póki co BMW nie ogłosiło polskich cen tego modelu.

BMW X7

BMW X7

mat. prasowe

BMW X7

BMW X7

mat. prasowe

BMW X7

BMW X7

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW: konieczne korekty prognoz, ale marża zysku nadal wysoka