Indyjski rynek samochodowy odnotował w 2021 r. sprzedaż na poziomie 3,08 mln samochodów. W 2022 r. liczba nowych rejestracji wzrosła o 23 procent, do 3 784 361 sztuk. Tym samym pobity został rekord z 2018 roku z liczbą 3,36 mln nowych samochodów. Jak ma to miejsce od lat, na rynku dominuje jedna marka - Maruti Suzuki, spółka joint venture japońskiego producenta samochodów i indyjskiego rządu. Suzuki posiada obecnie 54,2 procent udziałów w tej spółce, co czyni ją największym producentem samochodów w Indiach z 41,6 procentowym udziałem w rynku.

Czytaj więcej

5-drzwiowe Suzuki Jimny niestety nie pojawi się na europejskim rynku

W pierwszej dziesiątce znajduje się siedem modeli Suzuki. Lider sprzedaży zmienia się co roku, ale zawsze jest to Suzuki. W 2018 roku na czele znalazł się model Dzire, w 2019 Alto, w 2020 Swift, a w 2021 po raz pierwszy w historii model Wagon R. W 2022 roku numerem 1. zostało Maruti Suzuki Wagon R z 217 317 sprzedanymi egzemplarzami w Indiach. A jak wygląda typowy nabywca samochodu w Indiach? Klienci mają mniej niż 35 lat, a ich budżet na samochód wynosi średnio 600 000 rupii indyjskich, co stanowi równowartość około 6800 euro.

Foto: mat. prasowe