Volvo XC60: Najpopularniejszy model klasy premium

Volvo XC60 od 2009 roku pozostaje w Polsce najchętniej wybieranym przez klientów modelem segmentu premium. Ma nieskazitelny image, wyrazistą stylizację, optymalną wielkość, a z najnowszymi układami napędowymi Recharge imponuje wszechstronnością.

Publikacja: 28.12.2022 20:37

Volvo XC60: Najpopularniejszy model klasy premium

Foto: mat. prasowe

Upodobania polskich klientów nie pokrywają się z tymi w całej Europie. Pod tym względem bliżej nam do rynku amerykańskiego lub globalnego. XC60 na świecie jest dominującym modelem gamy Volvo, ale w Europie największą popularnością cieszy się mniejszy SUV - XC40. Od 2009 roku klienci na całym świecie odebrali już ponad 1,7 mln egzemplarzy XC60 w dwóch generacjach. Ten model stanowił aż 29 proc. światowej sprzedaży Volvo Cars. W Europie XC60 był najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości w segmencie premium, a w wynikach ogólnoświatowych znalazł się w pierwszej piątce.

Volvo zwykle z wyprzedzeniem czasowym inwestuje w rozwój tych sfer, które mają przed sobą świetlaną przyszłość. Ponad 10 lat temu Volvo zainwestowało 11 miliardów dolarów w rozwój technologiczny, którego efektem są dziś nowoczesne SUV-y z wydajnymi hybrydowymi układami napędowymi Recharge. I okazało się, że dziś SUV-y zdominowały rynek samochodów luksusowych. Prezesi korporacji, właściciele firm, a nawet sfery rządowe w wielu krajach wybierają uterenowione samochody zamiast limuzyn. Volvo to jedna z niewielu marek na świecie, która potrafi zaprojektować dostojnego i prestiżowego SUV-a, który nie odstrasza arogancką aparycją. Brak agresji do świata wyrażony jest nie tylko subtelnymi liniami eleganckiej sylwetki, która perfekcyjnie łączy tradycję marki z nowoczesnością, ale również konstrukcją techniczną. Volvo postawiło na napęd hybrydowy z możliwością ładowania akumulatorów z sieci, który pozwala cieszyć się pełna autonomią, możliwością codziennej jazdy z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej oraz imponującymi osiągami.

mat. prasowe

Volvo XC60 T8 Recharge ma obecnie 455 KM mocy, rozpędza się do setki w czasie 4,9 s i może z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej pokonać 79 km. Na taką autonomię pozwala powiększony akumulator (18,8 kWh) i mocniejszy silnik elektryczny (145 KM). Znakiem czasu i strategii Volvo jest fakt, że w liftingowanej generacji XC60 ukryto rury wydechowe pod zderzakiem. Można się spodziewać, że w przyszłości inne marki premium pójdą tą samą drogą. Volvo nie chce już eksponować wielkich chromowanych ruch wydechowych, które nie idą w parze z ekologicznym charakterem samochodów szwedzkiej marki. Nic dziwnego, że popularne kiedyś w tym segmencie silniki diesla odchodzą do lamusa, a ich miejsce zajmują wszechstronne napędy hybrydowe typu plug-in.

mat. prasowe

Rewolucje przeżywają również wnętrza samochodów luksusowych marek. Właściciele Volvo mogą cieszyć się systemem operacyjnym opartym na Android Automotive OS, zawierającym wbudowane usługi i aplikacje Google. Dzięki temu multimedia oferują jeszcze większe możliwości personalizacji i łączności. Obecność Asystenta Google umożliwia głosowe sterowanie funkcjami i to nie tylko multimedialnymi. Ten sposób komunikacji z samochodem z pewnością stanie się w przyszłości dominujący w samochodach. Dlatego Volvo już dziś poświęca wiele uwagi jego rozwojowi. Nawigacja oparta na Google Maps pozwala czerpać z niezwykle dokładnych informacji na temat ruchu i dzięki szybko i precyzyjnie dobierać optymalną trasę. Volvo jest pierwszym producentem aut, który nawiązał ścisłą współpracę z Google w celu stworzenia pokładowego systemu operacyjnego nie tylko opartego na rozbudowanym systemie Android, ale też obsługującego aplikacje i serwisy Google dotychczas niedostępne w samochodach.

mat. prasowe

Obecnie XC60 wyposażone jest w Advanced Driver Assistance System (ADAS), nowoczesny, system bezpieczeństwa czynnego, składający się z szeregu radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych. System ten umożliwia między innymi wykrywanie innych uczestników ruchu drogowego, automatyczne hamowanie i unikanie kolizji. Z kolei funkcja Pilot Assist oferuje wsparcie kierowcy od ruszenia aż do osiągnięcia prędkości autostradowej. W przyszłości Volvo XC60 będzie mogło cieszyć się z zaawansowanego systemu Lidar, który za pomocą promieni laserowych śledzi przestrzeń przed samochodem i potrafi dostrzec pieszego z odległości 250 m. Lidar jest niezbędny do budowy systemów jazdy autonomicznej i już dziś jest oferowany w luksusowym elektrycznym SUV-ie Volvo - EX90. Volvo jako jedna z niewielu marek premium nie budzi negatywnych emocji, nawet w przypadku tych największych i najdroższych SUV-ów. Taki wizerunek to efekt nieskazitelnej przeszłości. Volvo od zawsze stawiało na człowieka i jego najważniejsze prawa. Volvo XC60 jest eleganckie komfortowe, bezpieczne, nowoczesne, ale nie wyzywające, a dzięki nowoczesnym napędom dba o przyszłość planety.

Materiał powstał przy współpracy Volvo.

mat. prasowe

mat. prasowe

Upodobania polskich klientów nie pokrywają się z tymi w całej Europie. Pod tym względem bliżej nam do rynku amerykańskiego lub globalnego. XC60 na świecie jest dominującym modelem gamy Volvo, ale w Europie największą popularnością cieszy się mniejszy SUV - XC40. Od 2009 roku klienci na całym świecie odebrali już ponad 1,7 mln egzemplarzy XC60 w dwóch generacjach. Ten model stanowił aż 29 proc. światowej sprzedaży Volvo Cars. W Europie XC60 był najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości w segmencie premium, a w wynikach ogólnoświatowych znalazł się w pierwszej piątce.

Pozostało 87% artykułu
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024