Mercedes Maybach klasy S: Wszystko co najlepsze, albo nic

Oto nowy topowy model klasy S – Mercedes-Maybach. Komfort, luksus i przepych rodem ze Stuttgartu.

Publikacja: 26.11.2020 12:04

Mercedes Maybach klasy S: Wszystko co najlepsze, albo nic

Foto: moto.rp.pl

Już podstawowa wersja nowej S-klasy modelu W223, pokazana po raz pierwszy we wrześniu robi wrażenie. Lista nowych funkcji, opcji wyposażenia i premier technologicznych zdaje się nie mieć końca. A teraz pojawia się klasa S Maybach, która mierzy jeszcze wyżej. 180 mm odróżnia S-klasę Mercedes-Maybach od wersji długiej Klasy S. Ten 18-centymetrowy plus w rozstawie osi jest tylko po to żeby mieć więcej miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Maybach to auto z kierowcą. Właściciel powinien tu jeździć wyłącznie z tyłu.

CZYTAJ TAKŻE: Wszystko o nowym Mercedesie klasy S

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Auto dla szofera
Tylne pojedyncze fotele mają funkcję masażu. Dziesięć różnych programów masażu. Fotel ma też podgrzewanie okolic karku i ramion. Siedzisko i oparcie można regulować niezależnie od siebie. Podnóżek zamontowany z tyłu przedniego siedzenia, które można przesuwać z pozycji tylnej kanapy tworzą według Mercedesa „ciągłą, wygodną powierzchnię do leżenia, zapewniającą przyjemną pozycję do spania”. Komora chłodząca w konsoli środkowej utrzymuje napoje i przekąski w temperaturze od 1 do 7 stopni. Kto lubi szampan może zamówić posrebrzane kieliszki do szampana jako wyposażenie dodatkowe.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Asystent wnętrza MBUX jest również dostępny jako opcja dla pasażerów z tyłu. Rozpoznaje kierunek patrzenia, gesty i ruchy pasażerów. Podróżni siedzący z tyłu nie muszą nawet zmagać się z irytującymi klamkami drzwi, które można otwierać i zamykać elektrycznie. Elektryczne otwieranie drzwi są zintegrowane z systemem bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu system ostrzega o martwym polu i monitoruje czy otoczenie jest czyste.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Cisza to komfort
Podczas podróży aktywna kompensacja hałasu (AFGK) dba o to, aby i tak już ciche wnętrze było jeszcze lepiej wytłumione. Dzięki technologii antyfazowych fal dźwiękowych (jak w słuchawkach z tłumieniem szumów) w szczególności odgłosy jazdy o niskiej częstotliwości mają być maskowane akustycznie. Głośniki basowe systemu dźwięku przestrzennego Burmester służą jako źródło przeciwdźwięku. Aby zapewnić jeszcze większą izolację od hałasu i wibracji w porównaniu z Klasą S, w nadkolu tylnego koła umieszczono dodatkową piankę izolacyjną. Trójkątne szyby w słupku C, które są ekskluzywnie robione dla Maybacha, są wykonane ze szczególnie grubego szkła laminowanego. Opcjonalnie dla Maybacha dostępne są również opony o zoptymalizowanej emisji hałasu. Pianka po wewnętrznej stronie bieżnika działa jak tłumik i sprawia, że ​​wnętrze jest jeszcze bardziej ciche.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

„Aktywne oświetlenie otoczenia” składa się z 253 jednostek LED i w Maybachu zawiera dwa dodatkowe „światy kolorów” („Rosegold White” i „Amethyst Glow”). Zastosowano też oświetlenie adaptacyjne z tyłu. Można je wykorzystać do ustawienia jasności, rozmiaru i położenia plamek świetlnych np. w razie potrzeby można oświetlić miejsca pracy lub stworzyć relaksującą atmosferę.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Pod względem napędu Mercedes-Maybach korzysta z z portfolio klasy S. Tym samym nowy model ma również dostęp do najnowszej generacji silników hybrydowych. Jest jeden wyjątek – dwunastocylindrowa jednostka napędowa będzie w przyszłości zarezerwowana wyłącznie dla Maybacha. Jeśli chodzi o limity floty w UE to Mercedes nie musi się tym zbytnio przejmować, bo i tak dwie trzecie całkowitej produkcji Maybacha trafia do Chin.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Każdy model Maybacha niezależnie od wersji silnikowej ma w standardzie napęd na wszystkie koła. Do tego dochodzi zawieszenie pneumatyczne Airmatic z regulowanym tłumieniem ADS +, które również montowane jest seryjnie. Za to skrętna tylna oś dostępna będzie opcjonalnie tylko dla flagowego modelu o długości 5,47 metra. Dzięki temu można zmniejszać promień skrętu nawet o dwa metry.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Z zewnątrz Maybach różni się od zwykłej S-klasy nie tylko długością nadwozia. Auto ma nowy przód, odrębnie zaprojektowaną osłonę chłodnicy. Logo Maybacha jest również umieszczone na słupku C. Wyjątkową atrakcją jest jednak lakier flagowego modelu, który na życzenie można zamówić w wersji dwukolorowej. Jeśli się na to zdecydujemy między kolorami jest stosowana linia podziału. Modele Maybach z dwukolorowym nadwoziem są lakierowane ręcznie. W zależności od wybranego koloru proces kładzenia lakieru może potrwać do tygodnia.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

W USA i Chinach pierwsi nabywcy otrzymają swoje limuzyny w kwietniu 2021 r. Pierwsze auta u europejskich dealerów pojawią się latem 2021 r. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2015 r. na całym świecie dostarczono ok. 60 000 egzemplarzy Mercedesa-Maybacha Klasy S. W 2019 r. model znalazł rekordową liczbę nabywców – było ich ok. 12 000. W Chinach zanotował wówczas dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży. Oprócz Państwa Środka głównymi rynkami zbytu limuzyny w ostatnich latach były: Rosja, Korea Południowa, USA i Niemcy.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes-Maybach GLS 600: Najbardziej luksusowy SUV na rynku

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Już podstawowa wersja nowej S-klasy modelu W223, pokazana po raz pierwszy we wrześniu robi wrażenie. Lista nowych funkcji, opcji wyposażenia i premier technologicznych zdaje się nie mieć końca. A teraz pojawia się klasa S Maybach, która mierzy jeszcze wyżej. 180 mm odróżnia S-klasę Mercedes-Maybach od wersji długiej Klasy S. Ten 18-centymetrowy plus w rozstawie osi jest tylko po to żeby mieć więcej miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Maybach to auto z kierowcą. Właściciel powinien tu jeździć wyłącznie z tyłu.

Pozostało 91% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy