TOP 20 | Najchętniej kupowany samochód elektryczny w Europie

W styczniu 2020 roku najchętniej wybieranym samochodem wśród elektryków i hybryd plug-in był Renault ZOE. Na drugim miejscu tego zestawienia znalazł się Peugeot e-208, a podium zamknął Volkswagen e-Golf.

Publikacja: 06.03.2020 20:33

TOP 20 | Najchętniej kupowany samochód elektryczny w Europie

Foto: moto.rp.pl

Europejski rynek pojazdów zasilanych alternatywnie ma się coraz lepiej. W samym styczniu 2020 roku na Starym Kontynencie zarejestrowano prawie 75 tys. aut w pełni elektrycznych (BEV) i hybryd typu plug-in (PHEV). W stosunku rok do roku – dalej r/r – wzrost wyniósł w tym przypadku +121 proc. Jest to pierwszy raz od 2015 roku, kiedy tempo wzrostu jest trzy cyfrowe. Co więcej rozbijając to na auta PHEV i BEV okazuje się, że dla samochodów hybrydowych typu plug-in przyrost wyniósł +174 proc. r/r, a dla odmian w pełni elektrycznych +89 proc. r/r.

""

Foto: moto.rp.pl

Styczniowa sprzedaż obu rodzajów pojazdów spowodowała, że podział pomiędzy rodzajami alternatywnego napędu stał się nieco bardziej zbalansowany, choć cały czas jest mała przewaga na aut elektrycznych (52 proc. dla BEV i 48 proc. dla PHEV). Jeszcze w zeszłym roku podział ten zdecydowanie wskazywał na auta elektryczne (64 proc. BEEV i 36 proc. PHEV). Chociaż wynik rynkowy pojazdów zasilanych alternatywnie jest wydaje się dobry, to ogólnie zauważa się spowolnienie w branży. Według przedstawionych danych, ogólna liczba rejestracji jest o 7 proc. mniejsza niż w tym okresie rok wcześniej. Pociesza jednak fakt, że pojazdy BEV osiągnęły samodzielnie 3,5 proc., a PHEV 3,6 proc. udziału w rynku.

""

Renault Zoe.

Foto: moto.rp.pl

Po styczniu Renault ma się z czego cieszyć. Elektryczny model ZOE sprzedał się w liczbie 9782 sztuk. Jest to niewątpliwy sukces i tak naprawdę pozostawienie konkurencji daleko w tyle. Drugi najchętniej wybierany pojazd – Peugeot e-208 – osiągnął pułap jedynie 3897 zarejestrowanych szt. Jest to ponad 2,5 razy mniej niż ZOE. Trzecie miejsce w tej stawce zajął Volkswagen e-Golf z wynikiem 3296 szt.

""

Peugeot e208.

Foto: moto.rp.pl

Wśród pojazdów PHEV najlepiej sprzedał się Mitsubishi Outlander PHEV. Osiągnął on wynik 3149 zarejestrowanych sztuk, a w ogólnej kwalifikacji dało mu to 5. lokatę. Kolejną hybrydą w tym zestawieniu jest, na miejscu 6., Peugeot 3008 Hybrid PHEV (2297 szt.), a tuż za nim BMW 330e (2295 szt.).

""

Mitsubishi Outlander PHEV.

Foto: moto.rp.pl

Warto też zwrócić uwagę na wysoką pozycję Audi e-tron (8. lokata), które zarejestrowano w liczbie 2252 szt. Uwzględniając cenę pojazdu i segment, który reprezentuje, może się okazać, że w tym roku będzie to lider sprzedaży aut E-SUV Premium. Na rynku dobrze też przyjęło się BMW X5 xDrive45e (1974 szt.) oraz Peugeot 3008 Hybrid PHEV – 2297 szt. Co ciekawe po styczniu kiepsko wypadła sprzedaż Tesli. Model 3 uplasował się dopiero na 14. pozycji z wynikiem 1517 szt. Jest to jedyna Tesla w zestawieniu TOP20.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Najmocniejsze traktory na świecie

""

Audi-e-tron.

Foto: moto.rp.pl

1.Renault ZOE – 9 782 szt.,
2.Peugeot e-208 – 3 897 szt.,
3.Volkswagen e-Golf – 3 296 szt.,
4.Nissan Leaf – 3 177 szt.,
5.Mitsubishi Outlander PHEV – 3 149 szt.,

""

Nissan Leaf.

Foto: moto.rp.pl

6.Peugeot 3008 Hybrid PHEV – 2 297 szt.,
7.BMW 330e – 2 295 szt.,
8.Audi e-tron – 2 252 szt.,
9.Hyundai Kona Electric – 2 126 szt.,
10.BMW X5 xDrive45e – 1 974 szt.,

""

Hyundai-Kona_Electric.

Foto: moto.rp.pl

11.Volkswagen Passat GTE – 1 890 szt.,
12.Volvo XC60 T8 (plug-in) – 1 761 szt.,
13.BMW i3 – 1 737 szt.,
14.Tesla Model 3 – 1 517 szt.,
15.Peugeot 508 Hybrid PHEV – 1 420 szt.,

""

Peugeot 508 Hybrid4.

Foto: moto.rp.pl

16.Kia Niro Electric – 1 310 szt.,
17.Mini Countryman Cooper SE – 1 291 szt.,
18.Opel Grandland X Hybrid4 – 1 280 szt.,
19.Mercedes E 300e/de – 1 238 szt.,
20.BMW 530e – 1 176 szt.

""

Opel Grandland X Hybrid4.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKE: Top 10: Sprzedaż aut za więcej niż pół miliona złotych

Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała po pierwszym kwartale roku. Można przewidywać, że poprawią się wyniki Tesli. Ciekawe czy Renault ZOE cały czas będzie miało tak dobre wyniki i utrzyma się na pozycji lidera oraz jak wypadną w zestawieniu hybrydy. Bez wątpienia rok 2020 rozpoczął się w interesujący sposób. Z niecierpliwością można czekać co wydarz się w kolejnych miesiącach.

Europejski rynek pojazdów zasilanych alternatywnie ma się coraz lepiej. W samym styczniu 2020 roku na Starym Kontynencie zarejestrowano prawie 75 tys. aut w pełni elektrycznych (BEV) i hybryd typu plug-in (PHEV). W stosunku rok do roku – dalej r/r – wzrost wyniósł w tym przypadku +121 proc. Jest to pierwszy raz od 2015 roku, kiedy tempo wzrostu jest trzy cyfrowe. Co więcej rozbijając to na auta PHEV i BEV okazuje się, że dla samochodów hybrydowych typu plug-in przyrost wyniósł +174 proc. r/r, a dla odmian w pełni elektrycznych +89 proc. r/r.

Pozostało 85% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy