Volvo XC90: Dwie nowe wersje hybrydowe

Volvo rozszerza gamę silników w modelu XC90 o dwie wersje benzynowe z miękką hybrydą o mocy 250 i 310 KM.

Publikacja: 31.08.2019 10:59

Volvo XC90: Dwie nowe wersje hybrydowe

Foto: moto.rp.pl

Gama silników hybrydowych w Volvo powiększy się o dwie nowe jednostki. To tzw. miękkie układy hybrydowe do silników benzynowych, które obejmują zintegrowany generator rozrusznika (ISG), układ elektryczny 48 V i układ odzyskiwania energii hamowania. ISG przekształca energię kinetyczną wytworzoną podczas hamowania w energię elektryczną. Jest ona przechowywana w akumulatorze i wspomaga silnik spalinowy, np. podczas uruchamiania i przyspieszania. Nowe jednostki napędowe będą również wyposażone w automatyczną skrzynię biegów z technologią shift-by-wire, która powinna poprawić komfort i szybkość zmiany biegów.

""

Volvo XC90.

Foto: moto.rp.pl

Nowe silniki zostaną zastosowane w Volvo XC90 w dwóch modelach benzynowych – T5 AWD  i T6 AWD, których nazwa została zmieniona zgodnie z nową nomenklaturą obejmującą miękkie hybrydy, czyli B5 AWD (250 KM) i B6 AWD (310 KM). Produkcja modelu B5 AWD rozpocznie się w listopadzie 2019 roku, a wersji B6 AWD w lutym 2020 r. Polskie ceny nowych modeli pojawią się wkrótce. Obecnie za hybrydowy model XC90 (Inscription 2,0 390 KM) trzeba zapłacić co najmniej 381 000 zł.

ZOBACZ TAKŻE: Volvo będą się ostrzegać przed niebezpieczeństwem

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Gama silników hybrydowych w Volvo powiększy się o dwie nowe jednostki. To tzw. miękkie układy hybrydowe do silników benzynowych, które obejmują zintegrowany generator rozrusznika (ISG), układ elektryczny 48 V i układ odzyskiwania energii hamowania. ISG przekształca energię kinetyczną wytworzoną podczas hamowania w energię elektryczną. Jest ona przechowywana w akumulatorze i wspomaga silnik spalinowy, np. podczas uruchamiania i przyspieszania. Nowe jednostki napędowe będą również wyposażone w automatyczną skrzynię biegów z technologią shift-by-wire, która powinna poprawić komfort i szybkość zmiany biegów.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy