Seat Toledo Electirico – olimpijski samochód na prąd
W 1992 roku, kiedy cała Barcelona przygotowywała się do igrzysk olimpijskich, inżynierowie Seata dołączyli do tych zmagań. Projektantom rzucono wyzwanie stworzenia pojazdu elektrycznego, który poprowadziłby sztafetę ze zniczem olimpijskim oraz zawody maratonu. W rezultacie powstała elektryczna wersja Toledo, wyposażona w baterie ważące 500 kilogramów, która zapewniała zasięg 65 kilometrów.
Seat Toledo Electirico.
Seat Bolero – kształt przyszłości
Ten model był zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1998 roku. Miał silnik o mocy 330 KM i niezwykły jak na tamte czasy zestaw świateł. Co ciekawe karoseria Bolero to czterodrzwiowe coupe, które stało się popularne dopiero lata później wraz z pojawieniem się Mercedesa CLS w 2004 roku. Samochód zaprojektował austriacki stylista Erwin Himmel, który odpowiedzialny jest również m.in. za wygląd takich samochodów, jak Audi 80 B3, Audi 100 C4, VW Golf IV, Seat Ibiza 6K czy VW Touareg i Phaeton.
Seat Bolero.
Seat Bolero.